SylabUZ

Generate PDF for this page

Introduction to Composition and Arrangement - course description

General information
Course name Introduction to Composition and Arrangement
Course ID 03.2-WA-EASMD-PKA-Ć-S14_pNadGenQLI89
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to Master of Arts degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Katarzyna Kwiecień-Długosz, prof. UZ
  • prof. dr hab. Juliusz Karcz
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

  1. Zapoznanie studenta z problematyką techniki instrumentacyjnej
  2. Praktyczne przyswajanie umiejętności komponowania i instrumentowania na zespoły spotykane w praktyce szkolnej i w ruchu amatorskim
  3. Wprowadzenie w problematykę twórczych opracowań melodii na szkolne i amatorskie zespoły wokalne, instrumentalne i wokalno-instrumentalne
  4. Wprowadzenie w podstawy komponowania małych form muzycznych

Prerequisites

Przyjęcie na I rok magisterskich studiów uzupełniających i zaliczenie I semestru studiów.

Scope

Tworzenie małych form (a, a1 lub a, b, a) w fakturze wokalnej lub instrumentalnej

Tworzenie rozbudowanych form (np. abcba)

Tworzenie utworów charakterystycznych (np. taniec, marsz itp.) i ich cykli na instrument solo lub  zespół instrumentalny

Teaching methods

Prezentacja przykładów opracowań i kompozycji, omawianie i korekta prac studentów

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

W semestrze II – na podstawie wykonanych prac pisemnych (kompozycji i opracowań) lub/oraz publicznej prezentacji wybranych kompozycji.

Recommended reading

1.      J. Pawłowski: Podstawy instrumentacji, PWM Kraków, 1980; tom 1-2;

2.      Z. Ciechan: Aranżacja;Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury, Warszawa 1970

3.      K. Guzowski: Podstawowe zagadnienia instrumentacji, AM Gdańsk, 1986;

4.      M. Drobner: Instrumentoznawstwo i akustyka, PWN Kraków,1973;

5.      S .Moniuszko: Pieśni wybrane na chór 3-gł.i fortepian, PWM Kraków,1982.

6.      M. Komorowska: Orkiestra dziecięca cz. I i II, WSiP Warszawa 1979

7.      M. Rybnicki, Vademecum instrumentacji, Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury, Warszawa 1987

 

Further reading

1.      H. Mancini: Sounds & Scores; Northridge Music, USA, 1973

2.      J. Hanslik: Instrumentarium szkolne, Uniwersytet Śląski, Katowice 1981

3.      S. Adler: The Study of Orchestration, W.W. Norton and Company, New York, 1989

4.      W. Olszewski, Sztuka aranżacji w muzyce jazzowej i rozrywkowej, PWM, Kraków, 2010

5.      K. Wiatr, Propedeutyka aranżacji muzyki rozrywkowej, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, 2009

6. A. Michalski, Wykłady z instrumentacji, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz 2005

7.      U. Kaiser, C. Gerlitz, Arrangieren und Instrumentieren, Barock bis Pop, Bärenreiter, Kassel, 2009

Notes


Modified by dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (last modification: 25-06-2018 10:14)