SylabUZ

Generate PDF for this page

Diploma Seminar - course description

General information
Course name Diploma Seminar
Course ID 03.2-WA-EASMD-MGR-Ć-S14_pNadGenPI5AA
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to Master of Arts degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Barbara Literska, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Opanowanie przez studenta podstawowej wiedzy dotyczącej metod i reguł badania naukowego oraz zdobycie umiejętności posługiwania się literaturą w zakresie wybranego tematu planowanej pracy magisterskiej.

Prerequisites

  1. Zaliczenie przedmiotu Seminarium magisterskie z drugiego semestru studiów.
  2. Umiejętność pisania i edycji tekstów w programie Microsoft Word.

Scope

Tworzenie docelowej wersji pisemnej pracy magisterskiej. 

Teaching methods

Wykład problemowy, dyskusja związana z wykładem, giełda pomysłów, konsultacje indywidualne z promotorem.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Przygotowanie i przedłożenie w formie pisemnej (w wersji elektronicznej i w wydruku) oraz wygłoszenie dwóch referatów dotyczących fragmentów planowanej pracy magisterskiej (50% tj. nie mniej niż 30 stron standardowego maszynopisu).

Recommended reading

Zarys metodyki badań naukowych w pedagogice muzycznej, red. A. Kemp, Tłum. Andrzej Miśkiewicz, Janina Fyk, ISME Research Commission, Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Tadeusza Kotarbińskiego w Zielonej Górze, Zielona Góra 1997.

J. Pieter, Z zagadnień pracy naukowej, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1974.

J. Pieter, Zarys metodologii pracy naukowej, Warszawa 1975.

J. Pieter, Ogólna metodologia pracy naukowej, Wrocław-Kraków-Warszawa 1979.

T. Pilch, Zasady badań  pedagogicznych,  Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 1995.

S. Gertsmann, Rozmowa i wywiad w psychologii, PWN, Warszawa, 1985, wyd. 5.

E. Hajduk, Hipoteza w badaniach pedagogicznych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Tadeusza Kotarbińskiego w Zielonej Górze, Zielona Góra 1996.

F. Sztabiński, Ankieta pocztowa i wywiad kwestionariuszowy, OWN, Warszawa, 1997.

E. B. Wilson, Wstęp do badań naukowych, PWN, Warszawa 1964.

C. Nowaczyk, Podstawy metod statystycznych dla pedagogów, PWN, Warszawa-Poznań 1985.

Z. Zaborowski, Wstęp do metodologii badań pedagogicznych, Wydawnictwo Ossolineum, Wrocław 1973.

Z. Lissa, Wstęp do muzykologii, Warszawa 1970.

H. Husman, Wstęp do muzykologii, Warszawa 1968.

M. Gołąb, Spór o granice poznania dzieła muzycznego, Wrocław 2003.

A. Brożek, Principia musica. Logiczna analiza terminologii muzycznej, Warszawa 2006.

A. Brożek, Wprowadzenie do metodologii: dla studentów teorii muzyki i muzykologii, Warszawa 2007.

Further reading

M. Łobocki, Metody badań pedagogicznych, PWN, Warszawa 1984.

J. Sztumski, Wstęp do metod i technik badań społecznych, PWN, Warszawa 1984.

W. Zaczyński, Rozwój metody eksperymentalnej i jej zastosowanie w dydaktyce, PWN, Warszawa 1967.

R. Wroczyński, T. Pilch Tadeusz (red.), Metodologia środowiskowych badań pedagogicznych, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1970.

Notes


Modified by dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (last modification: 25-06-2018 09:35)