SylabUZ

Generate PDF for this page

Anatomical drawing - course description

General information
Course name Anatomical drawing
Course ID 03.1-WA-GrafP-RYSA-Ć-S14_pNadGenN6UKF
Faculty Faculty of Arts
Field of study Graphic Arts
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Maryna Mazur
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zajęcia zaznajamiają studentów z anatomią człowieka, uczą ukazywać ją za pomocą rysunku. Wzbogacają studenta o nowe doświadczenia. Mogą być źródłem inspiracji i wstępem do samodzielnej pracy twórczej, której tematem jest człowiek. Celem przedmiotu jest również wykorzystanie swoich umiejętności w innych pracowniach artystycznych  projektowych.

Prerequisites

Student powinien posiadać umiejętność rysowania w oparciu o obserwację.

Scope

Tematy realizowane podczas zajęć:

- podstawowe informacje o układzie kostnym i mięśniowym człowieka w oparciu o rysunek szkieletu, oraz żywego modela

- perspektywa

- studium proporcji człowieka

- kontrapost

Teaching methods

Program pracy przewiduje wyłącznie rysunek modela z natury - studium aktu. Przeprowadzane ćwiczenia zapoznawać będą z ogólną budową ciała człowieka, jak i z poszczególnymi częściami ciała osobno (np. tors, kończyny górne i dolne, głowa). Dynamizowanie pozy, studiowanie człowieka w ruchu, przedstawianie napiętych i rozluźnionych mięśni prowadzić będzie do pełniejszego poznania ciała, jego dynamiki. Kompozycja rozszerzona zostaje o aspekt przestrzeni wokół człowieka.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na ogólną ocenę studenta składają się: aktywność w pracowni, zaangażowanie i współpraca z prowadzącymi, samodzielność, kreatywność. Istotne jest zrealizowanie ustalonej ilości tematów, które obejmują pracę na zajęciach i zadania domowe (np. studium głowy). Na ocenę końcową mają wpływ artystyczny i merytoryczny rezultatu prac.

Recommended reading

  1. Sarah Simblet, „Anatomia dla artystów”, Arkady, Warszawa, 2003

  2. Josef Zrzawy, „Anatomia człowieka dla plastyków”, PZWL, Warszawa, 1963

  3. Jeno Barscsay, „Anatomia dla artysty”, Wydawnictwo Ossolińskich, Wrocław, 1988

  4. Terisio Pignatti, „Historia rysunku. Od Altamiry do Picassa”, Arkady

     

Further reading

  1. R.D. Sinelnikow, Atlas of human anatomy, tom 1-3, Mir Publishers, Moscow, 1989

Notes


Modified by dr Katarzyna Dziuba (last modification: 29-05-2018 16:21)