SylabUZ
Course name | Anatomical drawing |
Course ID | 03.1-WA-GrafP-RYSA-Ć-S14_pNadGenN6UKF |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Graphic Arts |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2018/2019 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Zajęcia zaznajamiają studentów z anatomią człowieka, uczą ukazywać ją za pomocą rysunku. Wzbogacają studenta o nowe doświadczenia. Mogą być źródłem inspiracji i wstępem do samodzielnej pracy twórczej, której tematem jest człowiek. Celem przedmiotu jest również wykorzystanie swoich umiejętności w innych pracowniach artystycznych projektowych.
Student powinien posiadać umiejętność rysowania w oparciu o obserwację.
Tematy realizowane podczas zajęć:
- podstawowe informacje o układzie kostnym i mięśniowym człowieka w oparciu o rysunek szkieletu, oraz żywego modela
- perspektywa
- studium proporcji człowieka
- kontrapost
Program pracy przewiduje wyłącznie rysunek modela z natury - studium aktu. Przeprowadzane ćwiczenia zapoznawać będą z ogólną budową ciała człowieka, jak i z poszczególnymi częściami ciała osobno (np. tors, kończyny górne i dolne, głowa). Dynamizowanie pozy, studiowanie człowieka w ruchu, przedstawianie napiętych i rozluźnionych mięśni prowadzić będzie do pełniejszego poznania ciała, jego dynamiki. Kompozycja rozszerzona zostaje o aspekt przestrzeni wokół człowieka.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Na ogólną ocenę studenta składają się: aktywność w pracowni, zaangażowanie i współpraca z prowadzącymi, samodzielność, kreatywność. Istotne jest zrealizowanie ustalonej ilości tematów, które obejmują pracę na zajęciach i zadania domowe (np. studium głowy). Na ocenę końcową mają wpływ artystyczny i merytoryczny rezultatu prac.
Sarah Simblet, „Anatomia dla artystów”, Arkady, Warszawa, 2003
Josef Zrzawy, „Anatomia człowieka dla plastyków”, PZWL, Warszawa, 1963
Jeno Barscsay, „Anatomia dla artysty”, Wydawnictwo Ossolińskich, Wrocław, 1988
Terisio Pignatti, „Historia rysunku. Od Altamiry do Picassa”, Arkady
R.D. Sinelnikow, Atlas of human anatomy, tom 1-3, Mir Publishers, Moscow, 1989
Modified by dr Katarzyna Dziuba (last modification: 29-05-2018 16:21)