SylabUZ

Generate PDF for this page

Free Choice Laboratory - course description

General information
Course name Free Choice Laboratory
Course ID 03.0-WA-GrafP-PWW-Ć-S14_pNadGenIXOWB
Faculty Faculty of Arts
Field of study Graphic Arts
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 5
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Włodzimierz Papla
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Studenci pracowni kierunkowej dzięki pogłębionej wiedzy artystycznej i technologicznej zdobędą umiejętności, które w najwłaściwszy sposób pozwolą na realizację własnych zamierzeń twórczych. Studenci pracowni uzupełniającej zdobędą dodatkowe doświadczenie poszerzające zakres ich umiejętności warsztatowych umożliwiające im realizację własnych koncepcji artystycznych.

Prerequisites

Studenci przedstawiają swoje dotychczasowe prace plastyczne ( wykonane w innych pracowniach np. rysunkowych czy malarskich lub prace „domowe” wykonane poza pracownią ). Ma to na celu poznanie studenta, jego predyspozycji i zainteresowań. Powinni posiadać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu historii sztuki ( z uwzględnieniem historii grafiki ), w podstawowy sposób powinni orientować się w zagadnieniach aktualnej sztuki i kultury rozwinięcie mentalnych i manualnych uzdolnień studenta oraz nauczenie go podstawowych metod z zakresu obrazowania w określonej technice. Stworzenie warunków dla zdobycia niezbędnych doświadczeń oraz dla opanowania umiejętności warsztatowych w stopniu umożliwiającym tworzenie oryginalnych utworów.

Scope

Analityczna obserwacja natury znajdująca zastosowanie we wszystkich zadaniach o charakterze studyjnym oraz inne ćwiczenia wykonywane na podstawie bezpośredniej obserwacji.

Poznanie podstawowych materiałów i narzędzi.

Poznanie najważniejszych pojęć stosowanych do opisu dzieła plastycznego.

Projektowanie i planowanie kompozycji .

Realizacja właściwa .

Poznanie głównych technik i technologii.

Teaching methods

Ćwiczenia realizowane pod kierunkiem pedagoga. Indywidualny kontakt pedagoga ze studentem. Omawianie wszystkich realizowanych zadań zarówno na etapie projektów, w trakcie ich powstawania jak też wobec gotowych, ukończonych prac.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Indywidualne korekty w trakcie realizacji zadań, rozmowy i konsultacje, omawianie poszczególnych realizacji i wykonanych ćwiczeń. Przeglądy i omówienia wszystkich realizacji z okresu całego semestru. Sumaryczna ocena czynionych postępów (zaliczenie z oceną). Warunkiem otrzymania zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach, w roboczych przeglądach prac oraz zrealizowanie wszystkich zadań i tematów.

Recommended reading

  1. Airey David, Logo Design Love, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2010
  2. Bernaciński Stefan, Liternictwo, WSiP, Warszawa 1990
  3. Bringhurst Robert, Elementarz stylu w typografii, Design Plus, Kraków 2007
  4. Evamy Michael, Logo, Przewodnik dla projektantów, PWN, Warszawa 2008
  5. Frutiger Adrian, Człowiek i jego znaki, Wydawnictwo d2d.pl, Warszawa 2010
  6. Hardy Gareth, Podręcznik projektantów logo (Smashing Magazine), Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012
  7. Mitchel Michael, Wightman Susan, Typografia książki – podręcznik projektanta, Wydawnictwo d2d.pl, Kraków 2012
  8. Newark Quentin, Design i grafika dzisiaj, ABE Dom wydawniczy,Warszawa 2006
  9. Samara Timothy, Kroje i kolory pisma – Przewodnik dla grafików, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010
  10. Sarzyńska-Putowska Joanna, Komunikacja wizualna. ASP Kraków , 2000
  11. Twemlow Alice, Czemu służy grafika użytkowa, ABE Dom Wydawniczy, Warszawa 2006

Further reading

  1. Baines Phil, Hasam Andrew, Pismo i typografia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010
  2. Dębowski Przemek., Mrowczyk Jacek, Widzieć Wiedzieć, Wydawnictwo Karakter, Kraków 2011
  3. Mrowczyk Jacek, Warda Michał, Projektowanie graficzne w Polsce, Wydawnictwo Karakter, Kraków 2010
  4. Rypson Piotr, Nie gęsi. Polskie projektowanie graficzne 1919–1949, Wydawnictwo Karakter, Kraków 2011
  5. Tomaszewski Andrzej, Architektura książki, Wydawnictwo COBRPP, Warszawa 2011
  1. Artforum, WWW.artforum.com
  2. Art Review, WWW.artreview.com
  3. Flash Art., WWW.flashartonline.com
  4. Parkett, WWW.parkettart.com
  5. Obieg, www.obieg.pl
  6. Katalogi monograficzne i katalogi z wystaw różnych artystów.

Notes

Ze względu na często występujące naturalne różnice w poziomie uzdolnień plastycznych studentów jak również różnice w tempie przyswajania specyficznej wiedzy i umiejętności  pedagog jest zmuszony indywidualizować tok pracy na wszystkich etapach kształcenia. Poszczególne części programu i elementy tworzące zakres tematyczny przedmiotu mogą być realizowane przez pedagogów w różnym czasie. Zdarza się również, że na kolejnych etapach kształcenia powraca się też w miarę potrzeby do zadań o charakterze podstawowym.


Modified by dr Katarzyna Dziuba (last modification: 26-05-2018 23:14)