SylabUZ
Course name | A person with a disability -different or similar in public life? |
Course ID | 05.6-WP-UZP-CZzN-01Ws-W-S15_gen6BI6F |
Faculty | Inter-faculty courses offer |
Field of study | Inter-faculty courses offer |
Education profile | - |
Level of studies | |
Semester | winter term 2018/2019 |
Head faculty | Faculty of Social Sciences |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit |
Ukazanie wspólnych i swoistych właściwości osób z niepełnosprawnością w porównaniu z pełnosprawnymi w różnych fazach życia, a także problemów dotyczących funkcjonowania ich jako Innych w życiu publicznym.
Kształtowanie umiejętności dostrzegania i rozwiązywania problemów osób z niepełnosprawnością w różnych sferach życia publicznego.
Uwrażliwienie studentów na problemy dotyczące funkcjonowania osób z niepełnosprawnością w życiu publicznym
Brak wymagań wstępnych
Pojęcie „Innego” jako kategoria interdyscyplinarna.
2. Niepełnosprawność, niepełnosprawna osoba – ustalenia terminologiczne.
3. Wspólne i swoiste właściwości osób z niepełnosprawnością i pełnosprawnych.
4. Osoby z niepełnosprawnością w labiryncie barier fizycznych i społecznych.
5. Prawne aspekty funkcjonowania człowieka z niepełnosprawnością w życiu publicznym.
6. Od segregacji do normalizacji życia osób z niepełnosprawnością.
7. Niepełnosprawny jako Inny w rodzinie.
8. Niepełnosprawny jako Inny w edukacji.
9. Niepełnosprawny jako Inny w pracy.
10. Niepełnosprawny jako Inny w środowisku lokalnym.
11. Niepełnosprawny jako Inny w kulturze (jako twórca i odbiorca kultury).
12. Sukces z niepełnosprawnością – wybitni niepełnosprawni w życiu publicznym.
13. Instytucjonalne i pozainstytucjonalne formy pomocy osobom z niepełnosprawnością.
14. Savoir-vivre w kontaktach z osobami z niepełnosprawnością.
15. Niepełnosprawni o sobie
Wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny, dyskusja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Aktywny udział w wykładach poprzez dyskusję. Przygotowanie wystąpienia dotyczącego problemów osób z niepełnosprawnością w wybranej sferze życia publicznego /temat uzgodniony z prowadzącym zajęcia/.
Ocena końcowa: zaliczenie na podstawie aktywnego udziału w wykładach oraz załącznika do przygotowanego wystąpienia (praca pisemna, prezentacja na płycie CD lub jej wydruk).
brak
Modified by mgr Renata Kubiak (last modification: 12-04-2018 09:52)