SylabUZ

Generate PDF for this page

Painting - course description

General information
Course name Painting
Course ID WA--Mal-W-POD16_pNadGen0BS7L
Faculty Faculty of Arts
Field of study Imagining in painting and drawing
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture - - 4
(including as e-learning)
0,27
(including as e-learning)
Credit
Class - - 17
(including as e-learning)
1,13
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zrozumienie i opanowanie warsztatu malarskiego, znajomość budowy obrazu, funkcji koloru, materii malarskiej, struktury, światła. Ważnym aspektem jest również uwrażliwienie studenta na znajomość środków, dysponowanie umiejętnościami rzemiosła oraz na świadomość w podejmowaniu decyzji.  

Prerequisites

Podstawowe kompetencje rysunkowe i malarskie.

Scope

 Przedmiot obejmuje zapoznanie się studenta z technikami malarskimi: akwarela, gwasz, kredka, olej, akryl, collage. Zakres tematyczny przedmiotu kładzie nacisk na równowagę podstaw warsztatowych i teoretycznych rozwoju studenta. Punktem wyjścia w jest podejście do malarstwa jako dyscypliny asymilującej szeroki wachlarz dostępnych środków wypowiedzi artystycznej przy biegłym opanowaniu współczesnych środków kształtowania obrazu.

Teaching methods

 Ćwiczenia obejmują tematy podstawowe dla malarstwa: studium przedmiotu i światła, temperatura barw, gamy barwne, akcenty kolorystyczne, walorowa budowa obrazu malarskiego.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Podstawą oceny jest realizacja tematów, które zmierzają do osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia

Recommended reading

 Ray Smith, Tajemnice warsztatu artysty, wyd. Muza, Warszawa 1997

John Dewey, Sztuka jako doświadczenie, przeł. Andrzej Potocki, Wydawnictwo PAN, Warszawa 1975.

Władysław Strzemiński, Teoria widzenia, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1958.

Wassily Kandinsky, O duchowości w sztuce, przeł. Stanisław Fijałkowski, wyd. PGS, Łódź 1996.

Further reading

 Umberto Eco Historia piękna, Rebis, Poznań 2005

Czasopisma:

Arteon, Exit, Artluk, Format, Obieg itp.

Inne źródła:

Strony internetowe; Muzea świata, Galerie Sztuki Współczesnej, autorskie strony artystów.  

Notes


Modified by dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ (last modification: 07-06-2018 11:19)