SylabUZ
Course name | Painting |
Course ID | WA--Mal-W-POD16_pNadGen0BS7L |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Imagining in painting and drawing |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2018/2019 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | - | - | 4 (including as e-learning) |
0,27 (including as e-learning) |
Credit |
Class | - | - | 17 (including as e-learning) |
1,13 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zrozumienie i opanowanie warsztatu malarskiego, znajomość budowy obrazu, funkcji koloru, materii malarskiej, struktury, światła. Ważnym aspektem jest również uwrażliwienie studenta na znajomość środków, dysponowanie umiejętnościami rzemiosła oraz na świadomość w podejmowaniu decyzji.
Podstawowe kompetencje rysunkowe i malarskie.
Przedmiot obejmuje zapoznanie się studenta z technikami malarskimi: akwarela, gwasz, kredka, olej, akryl, collage. Zakres tematyczny przedmiotu kładzie nacisk na równowagę podstaw warsztatowych i teoretycznych rozwoju studenta. Punktem wyjścia w jest podejście do malarstwa jako dyscypliny asymilującej szeroki wachlarz dostępnych środków wypowiedzi artystycznej przy biegłym opanowaniu współczesnych środków kształtowania obrazu.
Ćwiczenia obejmują tematy podstawowe dla malarstwa: studium przedmiotu i światła, temperatura barw, gamy barwne, akcenty kolorystyczne, walorowa budowa obrazu malarskiego.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Podstawą oceny jest realizacja tematów, które zmierzają do osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia
Ray Smith, Tajemnice warsztatu artysty, wyd. Muza, Warszawa 1997
John Dewey, Sztuka jako doświadczenie, przeł. Andrzej Potocki, Wydawnictwo PAN, Warszawa 1975.
Władysław Strzemiński, Teoria widzenia, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1958.
Wassily Kandinsky, O duchowości w sztuce, przeł. Stanisław Fijałkowski, wyd. PGS, Łódź 1996.
Umberto Eco Historia piękna, Rebis, Poznań 2005
Czasopisma:
Arteon, Exit, Artluk, Format, Obieg itp.
Inne źródła:
Strony internetowe; Muzea świata, Galerie Sztuki Współczesnej, autorskie strony artystów.
Modified by dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ (last modification: 07-06-2018 11:19)