SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Uczeń w teatrze życia szkolnego |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-SOCT-UTZS-K_pNadGenN9ML1 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | doktoranckie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą na temat procesów wewnątrzszkolnych oraz funkcjonowania instytucji szkoły w systemie oświaty. Doskonalenie umiejętności analizy podstawowych zjawisk i procesów szkolnych oraz projektowanie sytuacji wychowawczych. Wzbudzenie refleksji nad współczesnymi problemami pedagogicznymi i potrzebą ciągłego doskonalenia się.
Praca z tekstem źródłowym, praca w grupie, dyskusja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie na podstawie opracowanej prezentacji na zajęciach (40%) i pracy pisemnej lub ustnej (60%).
Ocena końcowa z przedmiotu = ocena z konwersatorium
1. Dudzikowa M., Mit o szkole jako miejscu wszechstronnego rozwoju ucznia, Kraków 1999.
2. Ernst K., Szkolne gry uczniów. Jak sobie z nimi radzić, WSiP, Warszawa 1991.
3. Janowski A., Uczeń w teatrze życia szkolnego, WSiP, Warszawa 1991.
4. Meighan R., Socjologia edukacji, Wyd. Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń 1993.
5. Nowosad I., Mortag I., Ondrakova J. (red.), Jakość życia I jakość szkoły. Wprowadzenie w zagadnienia jakości i efektywności pracy szkoły, Zielona Góra 2010.
6. Rylke H., Klimowicz G., Szkoła dla ucznia. Jak uczyć życia z ludźmi, WSiP, Warszawa 1992.
1. Dudzikowa M., Jaskulska S. (red.), Edukacja szkolna w zmianach? Zmiany w edukacji szkolnej? Problematyzowanie problemów, „Studia Pedagogiczne” LXIV, Warszawa 2011.
2. Gęsicki J., Jak nie zwariować w szkole? Warszawa 1992.
3. Konarzewski K. (red.), Sztuka nauczania. Szkoła., PWN, Warszawa 1994.
4. Nowosad I., Perspektywy rozwoju szkoły. Szkice z teorii szkoły, IBE, Warszawa 2003.
5. Płócińska M., Rylke H., Czas współpracy i czas zmian, WSiP, Warszawa 2002.
Zmodyfikowane przez dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 15-05-2018 22:37)