SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy nowożytny - język angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy nowożytny - język angielski
Kod przedmiotu 09.1-WH-WHP-JON/JA4-Ć-S14_pNadGenTD6DY
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Filologia polska
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Rienk Vierstra
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Egzamin

Cel przedmiotu

Cykl praktycznych ćwiczeń z języka angielskiego doskonalących umiejętność porozumiewania się w sytuacjach życia codziennego i zawodowego, prowadzących do uzyskania kompetencji komunikacyjnej i językowej. Wprowadzenie podstawowej terminologii nauk humanistycznych i społecznych. Uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz dla potrzeb studiowania i wykonywania pracy zawodowej.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B1+ według skali ESOKJ.

Zakres tematyczny

  1. Aktualne i historyczne wydarzenia w Polsce i w krajach angielskojęzycznych.
  2. Elementy wiedzy o krajach angielskiego obszaru językowego (polityka:ustrój, system polityczny, tożsamość narodowa, ojczyzna).
  3. Człowiek a media, sztuka, literatura, film, ...
  4. Człowiek, jego uczucia, emocje i pragnienia (wyrażanie zadowolenia i niezadowolenia, sympatii i antypatii, pewności, niepewności, przypuszczenia, aprobaty, dezaprobaty, formułowanie opinii oficjalnych i prywatnych, formułowanie pojęć abstrakcijnych).

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna; praca z tekstem źródłowym, tekstem prasowym; dyskusja, dialog, symulacja, odgrywanie ról, burza mózgów, gry dydaktyczne, wywiad, praca w parach i grupach.

Efekty kształcenia i metody weryfikacji osiągania efektów kształcenia

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z oceną na podstawie kontroli bieżącej – ustnej oraz kontroli okresowej – pisemnej ( testy cząstkowe, sprawdziany). Uzyskanie minimum 60% z testów, prezentacji itp. Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego. Egzamin końcowy w formie testu sprawdzającego stopień zaawansowania językowego w zakresie poszczególnych sprawności językowych. Próg zaliczenia egzaminu: 60% - co odpowiada ocenie dostatecznej, 71%-79% - dostateczny plus, 80% -86% - dobry, 87%-92% - dobry plus, od 93% - bardzo dobry.

Obciążenie pracą

Obciążenie pracą Studia stacjonarne
(w godz.)
Studia niestacjonarne
(w godz.)
Godziny kontaktowe (udział w zajęciach; konsultacjach; egzaminie, itp.) 45 -
Samodzielna praca studenta (przygotowanie do: zajęć, kolokwium, egzaminu; studiowanie literatury przygotowanie: pracy pisemnej, projektu, prezentacji, raportu, wystąpienia; itp.) 30 -
Łącznie 75 -
Punkty ECTS Studia stacjonarne Studia niestacjonarne
Zajęcia z udziałem nauczyciela akademickiego 2 -
Zajęcia bez udziału nauczyciela akademickiego 1 -
Łącznie 3 -

Literatura podstawowa

  1. Alexander, L.G. A First Book in Comprehension, Precis and Composition. OUP, Oxford, 1989.
  2. Alexander, L.G. Developing skills. Longman/PWN, Warszawa, 1997.
  3. Cambridge Preliminary English Tests, Handbook, Sample Papers for updated examination in March, 2004, University of Cambridge ESOL examinations. CUP, 2005.
  4. Dooley, J., Evans, V. Grammarway, Swansea, 1998.
  5. Latham-Koenig, C. New English File. OUP, Oxford, 2006.
  6. Soars, L and J. Headway Intermediate Fourth Edition, Student’s Book. OUP, Oxford, 2009.
  7. Soars, L and J. Headway Pre-Intermediate Third Edition, Student’s Book. OUP, Oxford, 2009.

Literatura uzupełniająca

  1. Jones, L. New Progress to Proficiency. CUP, Cambridge, 2005.
  2. Oxford Collocations, dictionary for students of English. OUP, Oxford, 2005.
  3. Phrasal Verbs, dictionary for learners of English. OUP, Oxford, 2001.
  4. Vince, M., and Sunderland, P. Advanced Language Practice. Macmillan, Oxford, 2003.
  5. Murphy, R. English Grammar in Use. CUP, Cambridge, 2004.
  6. Murphy, R. Essential Grammar in Use. CUP, Cambridge, 2006.

Uwagi

brak


Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 02-05-2018 10:40)