SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wybrane zagadnienia filozofii niemieckiej |
Kod przedmiotu | 08.1-WH-FGP-ZFN-K-S14_pNadGenG9X68 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia / Filologia germańska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | niemiecki |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Głównymi celami przedmiotu są: 1) uzupełnienie i usystematyzowanie pozyskanej do tej pory wiedzy studentów z zakresu filozofii niemieckiej, 2) rozbudowanie kompetencji w zakresie języka niemieckiego studiujących, 3) umożliwienie wymiany opinii między studiującymi/studiującymi a prowadzącym na temat niektórych problemów poruszanych w tekstach znaczących myślicieli języka niemieckiego, 4) rozwój kompetencji myślenia abstrakcyjnego.
Brak
Podstawą pracy na zajęciach jest dokonany przez nauczyciela wybór niemieckojęzycznych tekstów (lub ich fragmentów), których autorami są szeroko rozumiani myśliciele krajów niemieckiego obszaru językowego. Teksty powinny obejmować materiał kilku okresów i być tak dobrane, aby poruszały ważne problemy lub dotyczyły kluczowych kategorii filozofii: dobro i zło, teodycea, idea, moralność, materia; duch itd. Teksty należy dobrać tak, aby z jednej strony dawały one duże możliwości omówienia, krytycznego ustosunkowania się itp., drugiej zaś sklaniały dyskutujących do zajęcia własnego stanowiska i jego obrony. Dla powodzenia zajęć ważne jest z jednej strony zbudowanie odniesienia do współczesności, umożliwiające studentom odpowiednie zrozumienie i przyswojenie tego materiału, z drugiej zaś aktywizacja posiadanej przez studentów wiedzy (wyniesionej np. z zajęć z historii literatury niemieckiej, gdzie te zagadnienia są systematycznie poruszane). Kluczową kwestią praktyczno-językową jest przy tym nie tylko posługiwanie się na zajęciach językiem niemieckim, ale również wprowadzanie (w pewnym ograniczonym zakresie) terminologii fachowej w tym języku.
Dyskusja, projekt, klasyczna metoda problemowa, analiza i interpretacja tekstu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywność na zajęciach (udział w dyskusjach, terminowe przygotowanie tekstów itp.), kolokwium lub projekt
Zmodyfikowane przez dr Piotr Krycki (ostatnia modyfikacja: 29-05-2019 21:08)