SylabUZ

Generate PDF for this page

Business Language I - course description

General information
Course name Business Language I
Course ID 09.3-WH-FGP-JB1
Faculty Faculty of Humanities
Field of study philology / German Philology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language german
Author of syllabus
  • dr Piotr Bartelik
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Głównym celem przedmiotu jest opanowanie przez studentów  środków językowych związanych z funkcjonowaniem  gospodarki i przedsiębiorstw, handlu i  zarządzania  podmiotami gospodarczymi oraz receptywna i produktywna  kompetencja językowa w zakresie  języka biznesu.  W ramach przedmiotu rozwinięte mają zostać umiejętności biznesowej komunikacji ustnej (udzielanie informacji klientom firmy, rezerwacje lotów, przejazdów i  hoteli etc.) a także komunikacji pisemnej  (oferty, zamówienia, reklamacje wypełnianie formularzy, prezentacje firmy, pisanie protokołów, składanie zamówień, zgłaszanie szkód, nawiązywanie i rozwiązywanie stosunków handlowych a  także umowy handlowe etc.);

 

Prerequisites

Osiągnięcie poziomu językowego odpowiadającemu poziomowi B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego 

Scope

-  zagadnienia techniki biurowej,  formy przedsiębiorstw i jego funkcje, 

- zagadnienia komunikacji w przedsiębiorstwie (kontakty z interesantami i przełożonymi, telefoniczna obsługa interesantów),

- zagadnienia związane z reklamą,  

- analiza tekstów specjalistycznych związanych z biznesem, 

 

Teaching methods

Ćwiczenia, analiza tekstów z dyskusją, dyskusja, ćwiczenia audytoryjne, praca z materiałami audio-wizualnymi, ćwiczenia produkcyjne (ustne i pisemne), praca indywidualna i w grupach 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocenie podlega bieżące przygotowanie studentów w czasie zajęć z uwzględnieniem opanowania poszczególnych zagadnień omawianych w czasie zajęć, przygotowanie wypowiedzi ustnych i prezentacja prac pisemnych oraz zaliczenie pisemnych kolokwiów sprawdzających

Recommended reading

1) Białek E./ Kos J. ( 1998) Niemiecki  jako język biznesu. Vademecum z wzorami zdań i listów . Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław. ( str. 229.390)

2) Bęza S. / Kleinschmidt A. (2006) Deutsch im Büro  Poltext Warszawa

3) Bolten J. ( 1999)  Marktchance  Wirtschaftsdeutsch. Mittelstufe 2 Klett Edition Deutsch. München.

Further reading

1) Runkehl, J./Schlobinski P./Siever, T. (1998): Sprache und Kommunikation im Internet. Opladen/Wiesbaden.

2) Sachs R  ( 1997)  Deutsche Handelskorespondenz. Der Briefwechsel  In Export und Import. Glossar  Deutsch – polnisch, Ismaning

3) Babéradovǎ H. (2008) Język niemiecki w ekonomii . Zbiór tekstów i ćwiczeń.  Fachsprache Deutsch – Finanzen . Kommunikation rund ums Geld , Wydawnictwo LektorKlett Poznań

4) Rostek, M.E. ( 1995)  Deutsche Lesetexte  3, dla młodzieży szkolnej , studentów i nie tylko….., Wydawnictwo Wagros , Poznań

5) Białek E./ Kos J. ( 1993) Niemiecki list handlowy 1000 Sätze  für Geschäftsbriefe, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne Wrocław

6) Iluk J. / Kubacki A. (2003)  Wzory polskich i niemieckich  dokumentów  do ćwiczeń translacyjnych, Katowice,

7) Kienzler I. Deutschsprachige Geschäftsbriefe, Wzory  niemieckich listów handlowych z tłumaczeniami,  IVWX  Gdynia 1997

Notes


Modified by dr Piotr Krycki (last modification: 29-05-2019 20:08)