SylabUZ

Generate PDF for this page

Practical German IV - course description

General information
Course name Practical German IV
Course ID 09.1-WH-FGP-PN4- 18-
Faculty Faculty of Humanities
Field of study philology / German Philology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 6
Course type obligatory
Teaching language german
Author of syllabus
  • dr Monika Hernik-Młodzianowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Practical German IV - Exam 0 0 0 0 Exam
Practical German IV - Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade
Practical German IV - Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade
Practical German IV - Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem modułu jest równomierne wykształcanie i pogłębianie czterech głównych kompetencji językowych: sprawności mówienia i słuchania oraz czytania i pisania. Studenci powinni świadomie i systematycznie doskonalić swoje możliwości komunikacyjne oraz lingwistyczne i nauczyć się konfrontować z różnego rodzaju tekstami i kontekstami z obszaru niemieckojęzycznego.
W skład modułu wchodzą następujące przedmioty:
Pisanie,
Ćwiczenia z tekstem,
Konwersacje.

 

Prerequisites

Znajomość języka niemieckiego na poziomie B2

Scope

- tematyka związana z życiem codziennym 

- zawód i praca zawodowa

- tematyka związana z aktualnymi wydarzeniami kulturalnymi, politycznymi i gospodarczymi 

- tematyka związana z krajami niemieckojęzycznymi 

Teaching methods

Metoda sytuacyjna, metoda przypadków, praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, burza mózgów, giełda pomysłów, dyskusja (panelowa, okrągłego stołu, wielokrotna);

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność i aktywność na zajęciach, uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium, testów oraz dostarczenie zadań domowych – prac pisemnych.

Recommended reading

  1. Aktiv lesen! : Methodentraining für die Arbeit mit Sachtexten / erarb. von Ida Hackenbroch-Krafft und Evelore Parey ; hrsg. von Johannes Diekhans. - Paderborn : Schöningh, cop. 2004.
  2. Argumentieren ohne Probleme : pro & contra Themen / Ewa Maria Rostek. - Poznań : "Wagros", cop. 2007.
  3. Deutsch : ćwiczenia tematyczne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko... / Małgorzata Rogalska. - Poznań : "Wagros", cop. 2004. 
  4. Deutsch : sprechen ohne Probleme / Anna Wagner. - Poznań : "Wagros", cop. 2003.   
  5. Deutsch im interkulturellen Dialog B2 / Ružena Kozmová [et al.]. - Plovdiv : Lettera Verlag, 2009.
  6. Dreimal Deutsch : in Deutschland, in Österreich, in der Schweiz / von Uta Matecki ; unter Mitarb. von Stefan Adler. - Stuttgart : Ernst Klett Sprachen, cop. 2000.
  7. Eurolingua Deutsch : Einstufungstest mit Lösungsschlüssel / [von Christina Kuhn]. - Berlin : "Cornelsen", cop. 1999. 
  8. Fertigkeit Hören / Barbara Dahlhaus. - Berlin : Langenscheidt, cop. 1994.
  9. Fertigkeit Lesen / Gerard J. Westhoff. - Berlin : Langenscheidt, cop. 1997.
  10. Fertigkeit Schreiben / Bernd Kast ; unter Mitarb. von Eva-Maria Jenkins. - Berlin : Langenscheidt, cop. 1999.
  11. Fertigkeit Sprechen / Heide Schatz unter Mitarb. von Eva-Maria Jenkins sowie Gabriele Neuf-Münkel und Regine Roland. - Berlin : Langenscheidt, cop. 2006. 
  12. Hörverstehen : 18 Vorträge mit Übungen und methodischen Hinweisen / Claudia Wiemer, Dietrich Eggers, Gabriele Neuf. - 2. Aufl. - Ismaning : Max Hueber Verlag, 2001.
  13. Idial für Polen : Deutsch für polnischsprachige Studenten B2 / Tadeusz Zuchewicz, Zbigniew Adaszyński, unter Mitarb. von Joanna Zuchewicz. - Zielona Góra : SandMedia, 2009. 
  14. Landeskunde Deutschland : von der Wende bis heute : Daten, Texte, Aufgaben : für Deutsch als Fremdsprache : aktualisierte Fassung 2005/2006 / Renate Luscher. - München : Verlag für Deutsch, 2005. 
  15. Mit Spielen Deutsch lernen : Spiele und spielerische Übungsformen für den Unterricht mit ausländischen Kindern, Jugendlichen und Erwachsenen / Anne Spier ; mit Zeichnungen von Wiebke Wagenführ und einem Vorwort von Richard Göbel. - [11. Aufl.]. - Berlin : Cornelsen Scriptor, 2002.

Further reading

Wg bieżących potrzeb/ ustalana każdorazowo przez prowadzącego.

Notes


Modified by dr Piotr Krycki (last modification: 29-05-2019 20:34)