SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski 3 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski 3
Kod przedmiotu 09.0-WK-MATP-JA3-L-S14_pNadGenKHQHB
Wydział Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii
Kierunek Mathematics
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Grażyna Czarkowska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The course aims to enable students to improve speaking, reading and writing skills, as well as listening comprehension in English. It will help the students to develop their ability to apply language functions to effective communication in everyday life. The course also aims to develop ability to compare objects, people, phenomena, to express necessity, prohibition and orders. The course provides an opportunity to learn the skill of writing formal letters, improve listening and reading comprehension. It helps students to further develop conversational skills, and gives basic knowledge of giving a presentation in English. It introduces vocabulary used in predicatie logic.

Wymagania wstępne

B1 of the Common European Framework of Reference for Languages specified by the Council of Europe.

Zakres tematyczny

During the course students will learn to:

  • compare people, objects (4 hours)
  • use modal verbs to express prohibition and orders (3 hours)
  • write formal letters (4 hours)
  • use verb forms – gerund, infinitive (3 hours)
  • make a longer dialogue using structures and vocabulary learned earlier in the course – comparison, modals to express prohibition, etc. (2 hours)
  • prepare and deliver a short presentation in English (4 hours)
  • understand longer and more difficult texts (2 hours)
  • develop listening comprehension of long conversations (2 hours)
  • master vocabulary of logic and set theory (4 hours)
  • understand simple specialist texts concerning logic (2 hours)

Metody kształcenia

The course focuses on communication activities in functional and situational context. It encourages students to speak with fluency and develop the four skills of reading, writing, listening and speaking by means of group and pair work, discussion, presentation, oral and written exercises.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Classes – grade: a condition for receiving a credit are positive marks for tests, participating in class discussions, dialogues, delivering a presentation in English, getting information on different topics.

Literatura podstawowa

1. C. Oxenden, V. Latham-Koenig, P. Seligson, New English File Student’s Book, Oxford University Press 2007
2. C. Oxenden, V. Latham-Koenig, P. Seligson, New English File Workbook, Oxford University Press 2007
3. J. Pasternak-Winiarska, English in Mathematics, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2006

Literatura uzupełniająca

1. FCE Use of English by V. Evans
2. L. Szkutnik, Materiały do czytania – Mathematics, Physics, Chemistry, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
3. Internet articles
4. R. Murphy English Grammar in Use.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Alina Szelecka (ostatnia modyfikacja: 07-07-2018 11:01)