SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Innowacja w transporcie |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-LogP-IT |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Logistyka |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Transport i spedycja |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest:
- zapoznanie studentów z teorią innowacji oraz odniesienie jej do transportu i usług transportowych,
- zapoznanie studentów z nowatorskimi systemami zarządzania systemem transportu,
-przekazanie studentom wiedzy dotyczącej innowacyjnej infrastruktury transportu.
Innowacje i procesy innowacyjne w nowoczesnej gospodarce - pojęcie i istota innowacji, źródła innowacyjności, proces innowacji (od formy liniowej do złożonego systemu. Nowoczesne badania i innowacje w transporcie. Innowacyjna polityka transportowa (znaczenie innowacyjnej polityki, innowacyjna polityka UE i Polski, innowacje w polityce sektora transportu ). Nowa generacja infrastruktury transportu (planowanie połączeń kombinowanych, zrównoważony rozwój a infrastruktura transportowa, wartość architektoniczna, czas w procesie rozwoju infrastruktury ). Wytyczne na temat zrównoważonego rozwoju transportu w dokumentach strategicznych unii europejskiej. Nowoczesne zarządzanie systemem transportu miejskiego. Znaczenie budowy nowoczesnych centrów logistycznych w Europie. Nowoczesne finansowanie infrastruktury transportowej (elementy wpływające na innowacyjne formy finansowania infrastruktury transportowej w Polsce, Europie i USA.
Wykład z zastosowaniem prezentacji multimedialnej, projekt, praca grupowa, metoda projektu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Studenci zobowiązani są do uzyskania zaliczenia z wykładu na ocenę. Zaliczenie otrzymuje student, który uzyska co najmniej 60 % poprawnych odpowiedzi na pytania otwarte sformułowane w kolokwium zaliczającym wykład. Studenci zobowiązani są do także uzyskania zaliczenia z projektu na ocenę. Warunkiem uzyskania zaliczenia jest przygotowanie i prezentacja referatu w grupach o zadanej tematyce z wykorzystaniem technik multimedialnych. Czas prezentacji od 40-60 min. Po wygłoszeniu referatu odbywa się dyskusja i oceniana jest aktywność studentów w prowadzonej dyskusji. Drugim warunkiem zaliczenia zajęć projektowych jest pozytywna ocena z oddania pracy zaliczeniowej (projektu) w postaci elektronicznej (edytor Word, prezentacja PowerPoint) zaliczenie dwóch kolokwiów (każde kolokwium min. 13 punktów) oraz uzyskanie minimum 51 punktów (zakres punktowy dla oceny – jak przy egzaminie).
1. Burnewicz J. 2009. Innovative perspective of transport and logistic, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk
2. Innowacyjne koncepcje transportu miejskiego. Od teorii do praktyki. Konsorcjum Niches+. Dokument opracowany przez autorów w ramach projektu finansowanego przez Komisję Europejską Dyrekcję Generalną ds. Badań Naukowych.
1. Grzelec K., Wyszomirski O. Innowacje w transporcie. Zastosowanie nauki w zarządzaniu transportem publicznym na przykładzie ZKM w Gdyni. www.transferwiedzy.am.gdynia.pl
Zmodyfikowane przez dr Paweł Szudra (ostatnia modyfikacja: 23-05-2018 16:31)