SylabUZ

Generate PDF for this page

Elements of Therapeutic Pedagogy - course description

General information
Course name Elements of Therapeutic Pedagogy
Course ID 05.6-WP-OLIGO-EPL
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Education for people with intellectual disabilities
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2018/2019
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Agata Miodek-Wojdyła
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Celem zajęć jest:

  1. poznanie specyfiki wybranych jednostek chorobowych uwarunkowanych genetycznie;
  2. poznanie specyfiki funkcjonowania  dzieci i młodzieży z całościowymi zaburzeniami rozwoju,
  3. poznanie wybranych problemów związanych z opieką paliatywną

Prerequisites

Wiedza z zakresu: biomedycznych podstaw rozwoju i wychowania, psychologii rozwojowej, pedagogiki specjalnej

Scope

  1. Specyfika funkcjonowania psychospołecznego dzieci I młodzieży z : autyzmem, zespołem Aspergera, ADHD.
  2. Specyfika funkcjonowania psychospołecznego dziecka głuchoniewidomego.
  3. Charakterystyka wybranych zaburzeń genetycznych: zespół Cornelia de Lange, zespół Angelmana, zespół Ushera, zespoł Marfana
  4. Opieka paliatywna dziecka dotkniętego schorzeniem zagrażającym życiu.

Teaching methods

Wykład problemowy, wykład konwersatoryjny

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocena końcowa: ocena prezentacji systemu wsparcia.

Recommended reading

  1. Bańka, A., Kowalik, S. (1998). Perspektywy rehabilitacji osób głuchoniewidomych. Poznań.
  2. Binnebesel, J. (2000). Opieka nad dzieckiem z chorobą nowotworową - aspekt pozamedyczny. Toruń: UMK.
  3. Cytowska, B., Winczura,B, Stawarski, A., (2008). (red.) Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju, Kraków: Impuls.
  4. Dangel, T. (2001). Domowa opieka paliatywna nad dziećmi w Polsce- model, potrzeby, możliwości i ich ocena. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. 
  5. Kołakowski, A., Wolańczyk, T., Pisula, A., Skotnicka, M., Bryńska, A. (2007). ADHD –zespół nadpobudliwości ruchowej. Przewodnik dla rodziców i wychowawców. Gdańsk; GWP.
  6. Obuchowska, I., Krawczyński, (1991). Chore dziecko. Warszawa: WSiP.
  7. Pisula, E. (2005). Małe dziecko z autyzmem. Gdańsk: GWP.
  8. Majewski, T. (1995). Edukacja i rehabilitacja osób głuchoniewidomych. Warszawa: Towarzystwo Pomocy Głuchoniewidomym, Polski Związek Niewidomych.
  9. Zaorska, M. (2002). Głuchoniewidomi w Polsce. Specjalna pomoc, edukacja i rehabilitacja. Wydawnictwo UWM.

Further reading

  1. Dykcik, W., Twardowski, A. (2004). Wspomaganie rozwoju i rehabilitacja dzieci z genetycznie uwarunkowanymi zespołami zaburzeń. Poznań: Wydawnictwo Naukowe PolskiegoTowarzystwa Pedagogicznego.
  2. Kozubski, W., Liberski, P.P. (2006). Neurologia. Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL.
  3. Kübler–Ross, E. (1979). Rozmowy o śmierci i umieraniu. Warszawa.
  4. Zaorska, M. (2000). Epidemilogia głuchoślepoty w Polsce. Olsztyn: Wydawnictwo UWM.

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 17-05-2018 12:46)