SylabUZ
Course name | Techniki multimedialne w edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną |
Course ID | 05.9-WP-OLIGO-TMwE |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Education for people with intellectual disabilities |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2018/2019 |
Head faculty | Faculty of Social Sciences |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | - | - | 5 (including as e-learning) |
0,33 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Zapoznanie słuchaczy z możliwościami wykorzystania mediów i multimediów w procesie nauczania-uczenia się. Przygotowanie studentów do samodzielnego opracowywania audiowizualnych materiałów dydaktycznych. Wyposażenie studentów w praktyczne umiejętności w zakresie metod projektowania, realizacji oraz stosowania interaktywnych prezentacji multimedialnych. Zachęcenie do korzystania z TI w codziennej pracy nauczyciela.
Sprawność w korzystaniu ze środowiska Windows i zasobów komputera.
Media w edukacji – podstawowe pojęcia: definicja, geneza i klasyfikacja mediów edukacyjnych; przedmiot, rozwój i możliwości wykorzystania mediów (multimediów) w procesie nauczania-uczenia się (systemy reprezentacji a konstrukcja komunikatów medialnych); ewolucja mediów, zakres i możliwości oddziaływania; technologia informacyjno-komunikacyjna (ICT) jako czynnik integrujący możliwości współczesnych masmediów; cechy charakterystyczne nowych mediów (interaktywność, multimedialność, hipertekstowość, komunikacyjność); ocena mediów edukacyjnych; konstruowanie mediów edukacyjnych. Rola multimediów w procesie uczenia się: obszary oddziaływań; funkcje nauczyciela, a funkcje mediów; zasady nauczania z zastosowaniem ICT.
Indywidualizacja procesu nauczania-uczenia się realizowanego z zastosowaniem multimediów: diagnoza pedagogiczna (wiedza uprzednia, możliwości poznawcze; preferencje poznawcze). Stymulacja sensoryczna w przekazie multimedialnym: tekst, dźwięk, film i animacja; funkcjonowanie zmysłów; pismo piktograficzne i alfabetyczne – obszary stymulacji; słuchanie ciałem; oddziaływanie dźwięku.
Analiza edukacyjnych multimedialnych programów dla dzieci ze specyficznymi problemami w pisaniu i czytaniu. Wykorzystanie zasobów edukacyjnych sieci Internet i wortali internetowych dedykowanych dla dzieci i młodzieży. Podstawy nagrywania, obróbki, kompresji dźwięku i wideo; obróbka grafiki na potrzeby prezentacji multimedialnych.
Metodyka projektowania aplikacji multimedialnych.
Tworzenie edukacyjnych prezentacji multimedialnych wykorzystaniem programu MS PowerPoint / Prezi.
Wykład, wykład konwersatoryjny, pokaz, demonstracja, praca z książką, samodzielne korzystanie z multimedialnych kursów online: blended learning oraz e-learning, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Przygotowanie prezentacji multimedialnej przeznaczonej dla dzieci/osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Oceną końcową jest ocena z ćwiczeń.
Kurs z materiałami dydaktycznymi oraz wymaganiami dla projektu dostępny jest na platformie e-learningowej e-KMTI.
Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 17-05-2018 12:46)