Ogólnym celem zajęć jest zapoznanie uczestników ze współczesnym stanem wiedzy na temat coachingu oraz jego rozróżnienie z innymi formami pomocy (poradnictwo psychologiczne, mentoring, psychoterapia, itp.). Studenci dowiedzą się jakie czynniki uniemożliwiają rozpoczęcie procesu coachingowego, poznają modele motywacji będące podstawą do pracy coacha. W trakcie zajęć uczestnicy będą doskonalić umiejętności nawiązywania kontaktu z klientem, wykorzystywania konkretnych narzędzi coachingowych oraz będą doskonalić własne kompetencje miękkie. Studenci będą w stanie samodzielnie poprowadzić sesję coachingową zgodnie ze standardami ICF.
Wymagania wstępne
brak
Zakres tematyczny
Coaching a inne formy pomocy klientom (mentoring, doradztwo, poradnictwo, psychoterapia, szkolenia, psychiatria)
Cechy charakterystyczne coachingu jako dyscypliny, rodzaje coachingu
Kodeks etyczny
Czynniki uniemożliwiające prowadzenie sesji coachingowych – elementy psychopatologii
Techniki i metody pracy coacha – praca warsztatowa
praca indywidualna i w parach, „burza mózgów”, warsztat grupowy, studium przypadku, scenki
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Warunek formalny: minimum 80%-owa frekwencja. Aktywność na zajęciach indywidualna i grupowa: uczestniczenie w zadaniach, inscenizacjach. Zaliczenie kolokwium na ocenę pozytywną – próg 60% poprawnych odpowiedzi.
Literatura podstawowa
H. Law, S. Ireland Z. Hussain “Psychologia coachingu”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010,
Rogers J. „Coaching” Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2009
S. Thorpe, J. Clifford, „Podręcznik coachingu”, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2013
Smółka P. „Coaching oparty na dowodach”. W: P. Smółka (red.) Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów. Gliwice: Wydawnictwo HELION. 2009
Smółka P. „Psychologia coachingu.” W: P. Smółka (red.) Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów. Gliwice: Wydawnictwo HELION. 2009
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.