SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Przedmiot fakultatywny - Psychologiczno-pedagogiczne podstawy pracy z dzieckiem |
Kod przedmiotu | 14.9-WL-LEK-PPzD |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Lekarski |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie sześcioletnie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 7 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 30 | 2 | Zaliczenie |
Poznanie problematyki choroby przewlekłej dziecka w aspekcie psychospołecznym. Dostarczenie wiedzy dotyczącej wpływu przewlekłej choroby na psychospołeczne funkcjonowanie dziecka i jego rodziny. Ukazanie możliwości współpracy lekarzy z rodzicami w procesie leczenia chorego dziecka.
brak
Potrzeby i stan psychiczny dziecka chorego. Psychospołeczne następstwa chorób przewlekłych dla rozwoju i funkcjonowania dziecka. Postrzeganie własnej choroby przez dzieci. Dziecko w procesie leczenia - współpraca z personelem medycznym. Hospitalizacja dziecka - aspekty pozamedyczne. Oddziaływanie na stan psychiczny i komunikowanie się z dzieckiem chorym. Rodzina wobec choroby dziecka. Udzielanie wsparcia dziecku choremu i jego rodzinie. Edukacja dziecka przewlekle chorego.
Wykład tradycyjny z prezentacją multimedialną, praca indywidualna, praca w grupach, metoda przypadków.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium oraz aktywnego udziału w dyskusji.
Zmodyfikowane przez mgr Beata Wojciechowska (ostatnia modyfikacja: 15-11-2018 12:51)