SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Przedmiot fakultatywny - Kompetencje pracy w zespole - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Przedmiot fakultatywny - Kompetencje pracy w zespole
Kod przedmiotu 12.9-WL-LEK-KPwZ
Wydział Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu
Kierunek Lekarski
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie sześcioletnie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr n. med. Agnieszka Szczepek
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 30 2 Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest rozwinięcie zainteresowania studentów człowiekiem, polepszenie troski o pacjentów jak również wiedzy i umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej.

Wymagania wstępne

Zaliczenie V-go semestru

Zakres tematyczny

Tematem zajęć jest rozwinięcie i ćwiczenie umiejętności rozmowy i dyskusji z pacjentami, ich rodzinami jak również współpracy z personelem szpitala lub przychodni.

Metody kształcenia

Wykład problemowy, pogadanka, metoda grupowa, burza mózgów, symulacja. Zajęcia polegają na wcielaniu się w role pacjenta lub lekarza, odgrywaniu rozmowy „pacjenta” z „lekarzem” na wcześniej ustalony temat, obserwacji rozmowy, konstruktywnej krytyki i samokrytyki, grupowym wyciąganiu wniosków.

 

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Aktyny udział w zajęciach.

Literatura podstawowa

  1. Maciąg A. Komunikacja interpersonalna a jakość świadczeń zdrowotnych. Istota relacji lekarz – pacjent w medycynie Studia i Materiały. Wydział Zarządzania. Uniwersytet Warszawski, 2008 nr 1,125-133.

Literatura uzupełniająca

  1. Boissy A. Windover AKBokar DKarafa MNeuendorf KFrankel RMMerlino J Rothberg MB Communication Skills Training for Physicians Improves Patient Satisfaction. J Gen Intern Med. 2016 Jul;31(7):755-61

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Beata Wojciechowska (ostatnia modyfikacja: 18-07-2019 13:21)