SylabUZ
Course name | Praktyki w placówce oświatowej |
Course ID | WL-PPO-POD |
Faculty | Faculty of Exact and Natural Sciences |
Field of study | Physical education and physiotherapy |
Education profile | practical |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2018/2019 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | - | - | 90 (including as e-learning) |
6 (including as e-learning) |
Credit |
Celem praktyki jest wykształcenie właściwych umiejętności i nawyków w pracy typowych dla nauczyciela wychowania fizycznego na różnych etapach edukacyjnych; hospitacja i prowadzenie lekcji wychowania fizycznego i zajęć korekcyjno - kompensacyjnych, wdrażanie do samodzielnego stosowania zdobytej wiedzy przez udział w całokształcie życia szkoły.
a) zweryfikowanie wiedzy teoretycznej w działaniach praktycznych;
b) wdrażanie studentów do samodzielnej pracy w szkołach na różnych poziomach edukacji, planowanie i organizowanie różnorodnych zajęć sportowych;
c) zdobywanie nowych doświadczeń i gromadzenie w toku obserwacji wiedzy o funkcjonowaniu instytucji;
d) zapoznanie się z charakterem pracy, zadaniami oraz warsztatem metodycznym nauczyciela wychowania fizycznego;
e) stworzenie warunków do samooceny własnych działań, rozpoznania swoich predyspozycji do roli nauczyciela i animatora zajęć sportowych w szkole.
Zebranie materiałów do przygotowania pracy dyplomowej.
-
Praktyka obejmuje 90 godzin zajęć (hospitacja i prowadzenie zajęć). Student ustala czas i miejsce praktyk samodzielnie zgodnie z instrukcją praktyk, przedstawia dziennik praktyk arkusze obserwacji i konspekty lekcji.
Dyskusja problemowa, obserwacja, analiza dokumentów, projekt
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie praktyk odbywa się na podstawie opinii wystawionej przez opiekuna praktyk, potwierdzonej pieczęcią placówki oraz przedłożeniem dokumentacji praktyk: dziennik praktyk, arkusze obserwacji i konspekty lekcji.
1. Madejski E. Węglarz J. Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego. wyd. Impuls, 2014
2. Gniewkowski W. Wlaźnik K. Proces wychowania fizycznego w klasach początkowych. WSiP, Warszawawa, 1991
4. Strzyżewski St., Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej. WSiP, Warszawa, 1997
5. Sulisz S., Wychowanie fizyczne w szkole podstawowej. WSiP, Warszawa, 1991
6. Talaga J. Sprawność fizyczna ogólna. Testy. Zysk i S-ka, Poznań, 2004
7. Tatarczuk J. Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego. Zielona Góra, 1-227, 2004
9. Wieczorek A. Normy sprawności specjalnej w grupach zespołowych oraz wybranych przejawów zdolności motorycznych studentów wychowania fizycznego, AWF Poznań, 2004.
Modified by dr Ewa Skorupka (last modification: 24-07-2018 09:29)