Celem jest przekazanie studentom wiedzy na temat podstawowych zagadnień analizy finansowej w przedsiębiorstwie oraz jej znaczenia w procesie zarządzania finansami firmy, co umożliwi właściwie interpretować zjawiska finansowe zachodzące w przedsiębiorstwie.
Wymagania wstępne
Wiedza z zakresu ekonomii i ekonomiki przedsiębiorstw.
Zakres tematyczny
Istota i znaczenie analizy finansowej przedsiębiorstwa. Metody i źródła analizy finansowej.
Analiza wskaźnikowa płynności finansowej i zarządzania długiem. Analiza wskaźnikowa wykorzystania majątku
i rentowności.
Piramida wskaźnikowa Du Ponta. Analiza przychodów i kosztów działalności. Analiza przepływów pieniężnych.
Finansowe symptomy i ocena zagrożeń sytuacji finansowej przedsiębiorstwa.
Struktura i koszt kapitału.
Teoretyczne podstawy decyzji finansowych. Ocena finansowa przedsięwzięć inwestycyjnych.
Istota i cele zarządzania kapitałem obrotowym. Strategie finansowania aktywów obrotowych.
Metody kształcenia
metody podające: wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych; wykład problemowy
metody poszukujące: sytuacyjna: analizowanie przez studentów rzeczywistych danych finansowych jednostek organizacyjnych; ćwiczeniowo-praktyczne: zadania rachunkowe, wykonywanie przez studentów samodzielnych prac ćwiczeniowych i zadań
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Na ocenę końcową składają się:
zdanie przedmiotowego testu końcowego obejmującego treści wykładowe
zaliczenie kolokwium sprawdzającego praktyczne umiejętności rachunkowe
Oceną z przedmiotu jest oceną 50% z testu końcowego i 50% oceny z kolokwium z zadań.
Literatura podstawowa
Gołębiowski G., Tłaczała A.: Analiza finansowa w teorii i praktyce, Wyd. Difin, Warszawa 2009
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.