Celem przedmiotu jest przekazanie studentowi podstawowej wiedzy z zakresu towaroznawstwa – znajomości najważniejszych grup produktów spożywczych, zasad ich klasyfikacji, znakowania oraz oceny jakości.
Wymagania wstępne
Wiedza ogólna po ukończeniu szkoły średniej
Zakres tematyczny
Definicje i podstawowe pojęcia związane z towaroznawstwem
Zasady klasyfikacji żywności
Znakowanie żywności – systemy i wymagane informacje
Przegląd podstawowych grup produktów spożywczych
Rodzaje opakowań – materiały, konstrukcja, właściwości
Sposoby składowania i podstawowe informacje na temat przechowywania produktów spożywczych
Podstawowe wyróżniki jakościowe i sposoby ich oceny
Podstawowe założenia oceny sensorycznej i jej zastosowanie w ocenie jakości
Metody kształcenia
Metody podające: wykład informacyjny.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Sposób i kryteria sprawdzania efektów kształcenia:
sprawdziany/kolokwia pisemne w trakcie semestru z zakresu wiedzy teoretycznej (uzyskanie ocen )
obecność na zajęciach,
aktywność i inicjatywa na zajęciach.
Oceną końcową jest średnia z ocen uzyskanych przez studenta.
Literatura podstawowa
Danuta Kołożyn-Krajewska, Tadeusz Sikora: Towaroznawstwo żywności. WSiP, Warszawa 2004.
Urszula Samotyja: Towaroznawstwo artykułów spożywczych – materiały do ćwiczeń. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2010.
Literatura uzupełniająca
1.E. Pijanowski i in.: Ogólna technologia żywności. WNT, Warszawa 2009
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Gawrońska (ostatnia modyfikacja: 23-02-2019 15:04)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.