Zapoznanie z zasadami posługiwania się narzędziami marketingu mix, zaznajomienie z środkami i formami promocji w działalności biznesowej, poznanie podstawowych zasad planowania i realizacji skutecznych programów komunikacji marketingowej, kształtowanie umiejętności doboru efektywnych działań promocyjnych w działalności produkcyjnej lub usługowej w zakresie doradztwa żywieniowego i przetwórstwa spożywczego.
Wymagania wstępne
Znajomośćpodstaw marketingu,umiejętność posługiwania się programami komputerowymi (takimi jak np. Word, Power Point, Excel).
Zakres tematyczny
Pojęcie, geneza i rozwój marketingu. Otoczenie marketingowe i zasoby przedsiębiorstwa.
Źródła informacji marketingowych i badania marketingowe.
Postępowanie nabywców na rynku i czynniki wpływające na zachowanie konsumentów. Istota, zasady i kryteria segmentacji rynku.
Promocja jako wyraz komunikacji marketingowej.
Instrumenty promocji mix.
Nowoczesne formy promocji.
Projekt „Moja firma - strategia promocji”:
Dane ogólne o firmie : branża, nazwa, lokalizacja, zasoby materialne, ludzkie.
Analiza SWOT firmy.
Badania rynkowe/konsumenckie.
Cele marketingowe.
Wybór segmentu rynku i zasięgu działania firmy.
Strategia komunikacji marketingowej: reklama, promocja sprzedaży, marketing bezpośredni, public relations, sprzedaż osobista.
Metody kształcenia
metody podające:
wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych,
wykład problemowy.
metody poszukujące:
problemowe: giełda pomysłów,
ćwiczeniowo-praktyczne: metoda projektu, dyskusje.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Na ocenę końcową składają się:
- wykłady: zaliczenie z oceną na podstawie testu (pytania jednokrotnego wyboru, otwarte, prawda-fałsz) z treści prezentowanych w trakcie wykładów,
- ćwiczenia: zaliczenie z oceną na podstawie wykonanego projektu (w grupach)
Ocena z przedmiotu jest średnią z ocen z zaliczenia wykładu i ćwiczeń (50/50 %).
Literatura podstawowa
Kotler Ph., Keller K.L. Marketing. Dom Wydawniczy „Rebis”. Poznań 2012.
Kowalska A., Olszańska A., Urban S. Marketing produktów spożywczych i gastronomii. Wydawnictwo UE we Wrocławiu. Wrocław 2016.
Pabian A. Promocja, nowoczesne środki i formy. Difin. Warszawa 2008
Pietraszek M. Reklama i public relations w małej firmie. Wyd. Helion. Gliwice 2014
Literatura uzupełniająca
Czasopisma: Marketing w praktyce, Marketer+
Jeznach M. (red.) Podstawy marketingu żywności. Wydawnictwo SGGW. Warszawa 2007
Domański T., Bryła P. Marketing produktów żywnościowych. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa 2010.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr inż. Halina Bartkiewicz (ostatnia modyfikacja: 06-01-2019 19:35)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.