SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Promocja w przemyśle żywieniowym - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Promocja w przemyśle żywieniowym
Kod przedmiotu 01.3-WZS-ŻCZP-PwPŻ
Wydział Filia Uniwersytetu Zielonogórskiego w Sulechowie
Kierunek Żywienie człowieka i dietoterapia.
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Halina Bartkiewicz
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie z zasadami posługiwania się narzędziami marketingu mix, zaznajomienie z środkami i formami promocji w działalności biznesowej, poznanie podstawowych zasad planowania i realizacji skutecznych programów komunikacji marketingowej, kształtowanie umiejętności doboru efektywnych działań promocyjnych w działalności produkcyjnej lub usługowej w zakresie doradztwa żywieniowego i przetwórstwa spożywczego.

Wymagania wstępne

Znajomość podstaw marketingu, umiejętność posługiwania się programami komputerowymi (takimi jak  np. Word, Power Point, Excel).

Zakres tematyczny

  1. Pojęcie, geneza i rozwój marketingu. Otoczenie marketingowe i zasoby przedsiębiorstwa.
  2. Źródła informacji marketingowych i badania marketingowe.
  3. Postępowanie nabywców na rynku i czynniki wpływające na zachowanie konsumentów. Istota, zasady i kryteria segmentacji rynku.
  4. Promocja jako wyraz komunikacji marketingowej.
  5. Instrumenty promocji mix.
  6. Nowoczesne formy promocji.

 

Projekt „Moja firma - strategia promocji”:

  1. Dane ogólne o firmie : branża, nazwa, lokalizacja, zasoby materialne, ludzkie.
  2. Analiza SWOT firmy.
  3. Badania rynkowe/konsumenckie.
  4. Cele marketingowe.
  5. Wybór segmentu rynku i zasięgu działania firmy.
  6. Strategia komunikacji marketingowej: reklama, promocja sprzedaży, marketing bezpośredni, public relations, sprzedaż osobista.

Metody kształcenia

  • metody podające:
    • wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych,
    • wykład problemowy.
  • metody poszukujące:
    • problemowe: giełda pomysłów,
    • ćwiczeniowo-praktyczne: metoda projektu, dyskusje.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Na ocenę końcową składają się:

- wykłady: zaliczenie z oceną na podstawie testu (pytania jednokrotnego wyboru, otwarte, prawda-fałsz) z treści prezentowanych w trakcie wykładów,

- ćwiczenia: zaliczenie z oceną na podstawie wykonanego projektu (w grupach)

Ocena z przedmiotu jest średnią z ocen z zaliczenia wykładu i ćwiczeń (50/50 %).

Literatura podstawowa

  1. Kotler Ph., Keller K.L. Marketing. Dom Wydawniczy „Rebis”. Poznań 2012.
  2. Kowalska A., Olszańska A., Urban S. Marketing produktów spożywczych i gastronomii. Wydawnictwo UE we Wrocławiu. Wrocław 2016.
  3. Pabian A. Promocja, nowoczesne środki i formy. Difin. Warszawa 2008
  4. Pietraszek M. Reklama i public relations w małej firmie. Wyd. Helion. Gliwice 2014

Literatura uzupełniająca

  1. Czasopisma: Marketing w praktyce, Marketer+
  2. Jeznach M. (red.) Podstawy marketingu żywności. Wydawnictwo SGGW. Warszawa 2007
  3. Domański T., Bryła P. Marketing produktów żywnościowych. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa 2010.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr inż. Halina Bartkiewicz (ostatnia modyfikacja: 06-01-2019 19:35)