SylabUZ

Generate PDF for this page

INFORMATION TECHNOLOGIES - course description

General information
Course name INFORMATION TECHNOLOGIES
Course ID 11.3-WZ-ZarzP-TI
Faculty Faculty of Legal and Economic Sciences
Field of study management
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Tomasz Łagutko
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Rozpoznawanie technik informacyjnych we współczesnym świecie w szczególności obsługa podstawowych programów biurowych. Umiejętność formatowania w edytorze tekstów, obsługa arkuszy kalkulacyjnych w szczególności w zadaniach związanych z finansami. Umiejętność tworzenia ankiet on-line. Umiejętność projektowania prostych stron internetowych. Zaznajomienie ze specyfiką przetwarzania danych w chmurze oraz współdzielenia dokumentów.

Prerequisites

Podstawowa znajomość obsługi komputera.

Podstawowa umiejętność korzystania z Internetu.

Scope

Podstawowe techniki informatyczne i informacyjne. Zasady przygotowywania pac dyplomowych do druku. Umiejętność tworzenia formuł w arkuszu kalkulacyjnym. Projektowanie wybranych dokumentów księgowych w arkuszu kalkulacyjnym. Przygotowywanie formularzy ankiet on-line. Tworzenie prostych dynamicznych stron internetowych. Przetwarzanie informacji w chmurze. Obsługa aplikacji za pomocą urządzeń przenośnych.

Teaching methods

Prezentacja programu w postaci pokazu multimedialnego. Pracą studenta przy stanowisku komputerowym. Metoda projektu. Praca w grupach.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Prawidłowe wykonanie zadań z edytora tekstów, arkusza kalkulacyjnego, formularzy oraz stworzenie dynamicznej strony internetowej.

Recommended reading

  1. Gogołek W., Technologie informacyjne mediów, Wydanie II zmienione, Wydawnictwo Aspra, Warszawa
  2. Lamont I., 2016, Google Drive and Docs in 30 Minutes (2nd Edition), I30 Media Corporation
  3. Schmidt E., Rosenberg J., 2016, Jak działa Google, Wydawnictwo Insignis
  4. Wróblewski P., 2016, Aplikacje Google. Wykorzystaj potencjał darmowych narzędzi, Helion, Gliwice
  5. Szmit M., 2003, Informatyka w zarządzaniu, Wydawnictwo Difin, Warszawa

Further reading

  1. Kiełtyka L., Komunikacja w zarządzaniu: techniki, narzędzia, i formy przekazu informacji, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2002.
  2. Maciejowski T., Firma w Internecie: budowanie przewagi konkurencyjnej. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  3. Materska K., Informacja w organizacjach społeczeństwa wiedzy = Information in the knowledge-based organizations, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Warszawa 2007.
  4. Siewko M., Człowiek w pajęczynie: Internet jako zjawisko kulturowe, Oficyna Wydawnicza ATUT, Wrocław 2002.

Notes


Modified by mgr Tomasz Łagutko (last modification: 08-05-2019 19:56)