SylabUZ

Generate PDF for this page

Business-related communication - course description

General information
Course name Business-related communication
Course ID 04.2-WE-BEP-ZKB
Faculty Faculty of Computer Science, Electrical Engineering and Automatics
Field of study E-business
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Rozwój umiejętności i kompetencji komunikacji interpersonalnej w biznesie.

Prerequisites

Brak

Scope

Społeczeństwo informacyjne. Kompetencje komunikacyjne. Kompetencje informacyjne.

Komunikacja. Komunikacja werbalna, niewerbalna, pisemna. Elementy procesu komunikowania. Bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania. Warunki skutecznej komunikacji, błędy w komunikowaniu się z klientem lub kontrahentem. Autoprezentacja - zasady skutecznej autoprezentacji.

Środki komunikacyjne. Komunikacja poprzez sieć. Computer mediated communication. Bariery w komunikacji sieciowej. Netykieta.

Rola słowa pisanego w skutecznej komunikacji. Efektywne konstruowanie wiadomości tekstowych (e-mail).

Technologie informacyjne i komunikacyjne. E-usługi.

Teaching methods

case-study, gry symulacyjne, burza mózgów, dyskusja, metoda projektu, praca w zespole

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen/zaliczeń ze wszystkich form sprawdzających.

Recommended reading

  1. Garret P., Dennis S.: Efektywna komunikacja pisemna w biznesie,  K.E. Liber, Warszawa, 2004
  2. Materiały szkoleniowe i informacyjne na Platforma Wspieramy e-Biznes – web.gov.pl
  3. Witryna internetowa Business Email Etiquette, http://www.businessemailetiquette.com/
  4. Hambridge S.: Netiquette Guidelines, Intel Corp., 1995, http://www.ietf.org/rfc/rfc1855.txt
  5. Carnegie D.: Jak doskonalić umiejętność skutecznej komunikacji, StudioEMKA, Warszawa, 2013
  6. Pomoc kontekstowa i materiały informacyjne narzędzi/platform informacyjno-komunikacyjnych dedykowanych do wykorzystania w e-biznesie
  7. Witryna internetowa Ministerstwa Cyfryzacji i Administracji, zakładka e-Usługi, https://mac.gov.pl/e-uslugi
  8. Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K.: Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN, Warszawa, 2007

Further reading

  1. Hamilton Ch.: Skuteczna komunikacja w biznesie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2011
  2. Holliday M.: Coaching, mentoring i zarządzanie. Jak rozwiązywać problemy i budować zespół, Helion, Gliwice, 2006
  3. Leary M.: Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, GWP, Gdańsk, 2003

Notes

Brak


Modified by dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (last modification: 23-04-2019 16:05)