SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski |
Kod przedmiotu | 09.0-WE-ED-JA |
Wydział | Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki |
Kierunek | Elektrotechnika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie B2+ wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego i zasad słowotwórstwa. Aktywna praca z bazą niezbędnego słownictwa typowego dla zagadnień inżynieryjnych, naukowych w kontekście kierunku studiów. Opanowanie umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych – zarówno w języku mówionym jak i pisanym, z naciskiem na rejestr formalny typowy dla języka technicznego (ESP) i akademickiego.
Kompleksowe ćwiczenie i rozwijanie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o literaturę podstawową oraz anglojęzyczne materiały źródłowe związane z elektrotechniką z takich dziedzin tematycznych jak:
• Fizyczne podstawy elektryczności i elektromagnetyzmu
• Wybrane zagadnienia teorii obwodów
• Elektromechaniczne systemy napędowe
• Pomiary wielkości elektrycznych i nieelektrycznych
• Specyfika pracy inżyniera w branży elektrycznej i elektroenergetycznej
• Sieci energetyczne
• Zachowania człowieka w organizacji i na rynku pracy
• Maszyny i urządzenia elektryczne
• Podstawowe zagadnienia bezpieczeństwa pracy (ogólne i w branży elektrycznej)
Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat): metoda eklektyczna nauczania języka angielskiego (blended teaching/learning), praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym, praca indywidualna, w parach oraz w grupach z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych, nauka wsparta materiałami online. Aktywizacja logicznej analizy tekstu, umiejętności wyborów najważniejszych punktów, sporządzanie notatek (np. w formie mind-mapping), interpretacja grafów (m.in. flow chart).
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat) – warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen (minimum 60%) z kolokwiów przeprowadzonych 2 razy w semestrze, przedstawienie krótkiej wypowiedzi (3 min) na temat związany z wybraną specjalizacją oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Headway Academic Skills, Sarah Philpot, Lesley Curnick, Emma Pathare, Gary Pathare & Richard Harrison, OUP
1. John Allison, Jeremy Townend, Paul Emmerson, The Business – upper-intermediate, Macmillan Education 2008
2. Michael McCarthy&Felicity O’Dell, Academic Vocabulary in Use, CUP 2008
3. Michael Vince, Macmillan English Grammar In Context (Advanced), Macmillan Education 2008
4. anglojęzyczne magazyny specjalistyczne publikowane przez THE IEEE SPECTRUM
5. Philip A.Laplante, Comprehensive Dictionary of Electrical Engineering, Taylor&Francis Group, 2005.
6. Słownik elektryczny polsko-angielski, angielsko-polski, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2007.
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Radosław Kłosiński, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 30-04-2019 12:56)