SylabUZ

Generate PDF for this page

Professional Training and Development of Employees - course description

General information
Course name Professional Training and Development of Employees
Course ID 06.9-WM-BHP-P-66_19
Faculty Faculty of Engineering and Technical Sciences
Field of study occupational health and safety
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Eunika Baron-Polańczyk, prof. UZ
  • dr Aneta Klementowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Project 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z istotą i założeniami kształcenia/dokształcania/doskonalenia zawodowego osób dorosłych.

Prerequisites

Brak wymagań.

Scope

Edukacja permanentna jako proces całożyciowy. Współczesne problemy oświaty dorosłych.

Specyfika procesu nauczania dorosłych. Współczesne znaczenie kształcenia ustawicznego.

Kształcenie pracownicze w formach szkolnych (kształcenie zawodowe na etapie zasadniczej szkoły zawodowej, szkoły średniej oraz uczelni wyższych). Klasyfikacja organizatorów pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych, uczestnicy edukacji pozaszkolnej. Formy pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych.

Charakterystyka ucznia dorosłego oraz metody pracy z osobą dorosłą. Oświata dorosłych, jej zadania i rola w Unii Europejskiej. Oferowane, na europejskim rynku edukacyjnym, formy edukacji dorosłych. Formy szkolne i pozaszkolne w edukacji dorosłych - analiza ofert na lokalnym rynku edukacyjnym oraz przykładowych programów szkoleń dla pracowników na wybranych stanowiskach pracy. Wspomaganie pracowników w procesie doskonalenia zawodowego (z uwzględnieniem BHP).

Teaching methods

Zajęcia podające (wykład, pogadanka, pokaz, demonstracja), ćwiczenia praktyczne, metoda projektu, dyskusja problemowa.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie na ocenę ćwiczeń odbywa się na podstawie ocenionych wystąpień studentów i projektów (na zal.). Wykład zaliczany jest na podstawie kolokwium. Ocena wypadkowa ustalana jest na podstawie średniej z ocen z laboratoriów i wykładu z jednakową wagą.

Recommended reading

  1. Piwowarski R.(red.),Oświata dorosłych, nowe uwarunkowania i wyzwania, Warszawa 1998.
  2. Jankowski D., Przyszczypkowski K., Skrzypczak J., Podstawy edukacji dorosłych, Poznań 2003.
  3. Solarczyk-Ambrozik E., Przyszczypkowski K. (red.), Oświata Dorosłych, Poznań-Toruń 1999.
  4. Skrzypczak J., Aleksander T., Edukacja ustawiczna w zmieniającej się sytuacji edukacyjnej (wybrane problemy), Poznań 1998.
  5. Aleksander T. (red.), Środowiska wychowawcze i edukacja dorosłych w dobie przemian, Kraków 2003.
  6. Karaś S., Dydaktyka oświaty pozaszkolnej, Warszawa-Radom 1995.
  7. Wujek T. (red.), Wprowadzenie do andragogiki, Warszawa 1996.

 

 

Further reading

1.      Dostosowanie warunków pracy w Polsce do standardów Unii Europejskiej, Warszawa 2008.

2.      Marczuk M.(red.), Problemy i dylematy andragogiki, Lublin-Radom 1994.

3.      Rozporządzenie Ministra Gospodarki I Pracy z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. nr 180 poz. 1860) z późniejszymi zmianami.

4.      „Edukacja Dorosłych” – półrocznik.

5.      „Problemy Profesjologii” - półrocznik

6.      Wach K., Europejski rynek pracy, Kraków 2007.

Notes


Modified by dr Aneta Klementowska (last modification: 26-04-2019 15:55)