SylabUZ
Course name | Professional Training and Development of Employees |
Course ID | 06.9-WM-BHP-P-66_19 |
Faculty | Faculty of Engineering and Technical Sciences |
Field of study | occupational health and safety |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Engineer's degree |
Beginning semester | winter term 2019/2020 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Project | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z istotą i założeniami kształcenia/dokształcania/doskonalenia zawodowego osób dorosłych.
Brak wymagań.
Edukacja permanentna jako proces całożyciowy. Współczesne problemy oświaty dorosłych.
Specyfika procesu nauczania dorosłych. Współczesne znaczenie kształcenia ustawicznego.
Kształcenie pracownicze w formach szkolnych (kształcenie zawodowe na etapie zasadniczej szkoły zawodowej, szkoły średniej oraz uczelni wyższych). Klasyfikacja organizatorów pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych, uczestnicy edukacji pozaszkolnej. Formy pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych.
Charakterystyka ucznia dorosłego oraz metody pracy z osobą dorosłą. Oświata dorosłych, jej zadania i rola w Unii Europejskiej. Oferowane, na europejskim rynku edukacyjnym, formy edukacji dorosłych. Formy szkolne i pozaszkolne w edukacji dorosłych - analiza ofert na lokalnym rynku edukacyjnym oraz przykładowych programów szkoleń dla pracowników na wybranych stanowiskach pracy. Wspomaganie pracowników w procesie doskonalenia zawodowego (z uwzględnieniem BHP).
Zajęcia podające (wykład, pogadanka, pokaz, demonstracja), ćwiczenia praktyczne, metoda projektu, dyskusja problemowa.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie na ocenę ćwiczeń odbywa się na podstawie ocenionych wystąpień studentów i projektów (na zal.). Wykład zaliczany jest na podstawie kolokwium. Ocena wypadkowa ustalana jest na podstawie średniej z ocen z laboratoriów i wykładu z jednakową wagą.
1. Dostosowanie warunków pracy w Polsce do standardów Unii Europejskiej, Warszawa 2008.
2. Marczuk M.(red.), Problemy i dylematy andragogiki, Lublin-Radom 1994.
3. Rozporządzenie Ministra Gospodarki I Pracy z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. nr 180 poz. 1860) z późniejszymi zmianami.
4. „Edukacja Dorosłych” – półrocznik.
5. „Problemy Profesjologii” - półrocznik
6. Wach K., Europejski rynek pracy, Kraków 2007.
Modified by dr Aneta Klementowska (last modification: 26-04-2019 15:55)