SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Lektorat języka obcego 2 - język niemiecki - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Lektorat języka obcego 2 - język niemiecki
Kod przedmiotu 09.0-WP-ARTEP-JO2-N
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Arteterapia
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania niemiecki
Sylabus opracował
  • mgr Beata Łapanowska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

 

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym:

- wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,

- kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,

- wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B1+

Zakres tematyczny

Kurs koncentruje się na rozwijaniu czterech sprawności językowych: czytania, pisania, słuchania i mówienia oraz wykształceniu kompetencji komunikacyjnej umożliwiającej posługiwanie się językiem obcym w różnorodnych kontekstach społeczno-kulturowych. Program kursu zawiera elementy języka ogólnego oraz specjalistycznego z zakresu nauk społecznych, nauk o zdrowiu i sztuki oraz koncentruje się na analizie tekstów o tematyce związanej z arteterapią:

1. wybrane zagadnienia z zakresu historii sztuki,

2. odbiorcy działań arteterapeutycznych - charakterystyka (np. ADHD, dysleksja, autyzm, depresja, niepełnosprawność etc.),

3. wybór tekstów na temat różnorodnych form działań terapeutycznych (muzyka, taniec, literatura, teatr, drama, ruch, relaks, medytacja, praca z ciałem).

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:

- kolokwium pisemne zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50 % prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:

  1. 60 – 69 % - dostateczny
  2. 70 – 79 % - dostateczny plus
  3. 80 – 88 % - dobry
  4. 89 – 93 % - dobry plus
  5. 94 – 100 % - bardzo dobry

- kartkówki: progi punktowe jw.

- aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Literatura podstawowa

 

1. Schritte 4, Hueber, Polska

2. Themen T. 2, T 3, Hueber 

3. Materiały internetowe

Literatura uzupełniająca

1. Bęza S., Repetytorium gramatyki języka niemieckiego.

2. Deutsch uben, Wortschatz& Grammatik B2, Hueber

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Beata Łapanowska (ostatnia modyfikacja: 07-05-2019 22:35)