SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praktyka arteterapeutyczna ciągła II - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praktyka arteterapeutyczna ciągła II
Kod przedmiotu 05.9-WP-ARTEP-PAŚC2
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Arteterapia
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Dorota Niewiedział
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Praktyka 50 3,33 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

1.Poznanie organizacji pracy różnych instytucji, placówek, stowarzyszeń, fundacji. zajmujących się opieką, wspieraniem czy leczeniem osób z problemami, w ich kontekstach środowiskowych.

2.Nabycie umiejętności planowania, prowadzenia i dokumentowania zajęć.

3.Nabycie umiejętności prowadzenia obserwacji zajęć i jej dokumentowania.

4.Nabycie umiejętności analizy pracy osób zatrudnionych w placówkach, instytucjach, stowarzyszeniach i fundacjach podczas wspólnego omawiania praktyk przez opiekunów praktyk i studentów.

5.Nabycie umiejętności analizowania i wstępnego zaprojektowania działań w przyszłej własnej pracy arteterapeutycznej w odniesieniu do zaobserwowanych problemów indywidualnych osób potrzebujących wsparcia, terapii,opieki.

 

Wymagania wstępne

Wiedza z zakresu przedmiotów zaliczonych w semestrze 1,2,3,4,5 na studiach Arteterapia

Zakres tematyczny

W semestrze 6 praktyki arteterapeutycznej ciągłej student studiów arteterapii powinien uzyskać szeroką wiedzę i zdolność do analizy specyfiki pracy terapeutów w instytucji/placówce.

Oprócz obserwacji i analizy działań zawodowych, pracowników kierujących praktyką, student powinien dokonać wstępnej indywidualnej analizy przypadku (casy study) wraz zaplanowaniem projektu działań arteterapetycznych, adekwatnych do problemu klienta/ uczestnika. W projekcie zostaną opisane i zaopiniowane przez studenta wraz z opiekunem praktyki, metody pracy arteterapeutycznej najbardziej użyteczne dla poprawy zdrowia/sytuacji osób doświadczających różnych problemów.

Metody kształcenia

Obserwacja, metoda praktycznego działania, projektowanie, analiza materiałów metodycznych, dokumentów, aktywne metody ewaluacji zajęć terapeutycznych

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

projektu (dokonanej przez koordynatora praktyki) i ocen wystawianych przez poszczególnych opiekunów praktyk w instytucjach, w oparciu o następujące kryteria:

a.uczestnictwo w działaniach aranżowanych przez opiekuna praktyki,

b.postawa zawodowa (etyczna oraz wykazane umiejętności osobiste i zawodowe),

c.wykonanie wymaganego pensum godzin,

d.terminowe opracowanie zlecanej dokumentacji,

e.staranne prowadzenie notatek i zapisów,

f.przestrzeganie uregulowań i wymogów placówki (instytucji). 

Ocena projektu wynika z adekwatności zastosowanej przez studenta, metody arteterapeutycznej do zdiagnozowanych potrzeb/problemów osób- podopiecznych placówek/instytucji itp.

 

Literatura podstawowa

1.Gładyszewska-Cylulko J., Arteterapia w pracy pedagoga. Teoretyczne i praktyczne podstawy terapii przez sztukę, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2011.

2.Buchalter S.I., Terapia sztuką, Zysk i S-ka, Poznań 2006.

3.Arciszewska-Binnebesel A., 2003: Arteterapia. Szczęśliwy świat tworzenia, Wyd. Bea, Toruń.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 30-04-2019 22:43)