SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Warsztat dramaterapii - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Warsztat dramaterapii
Kod przedmiotu 03.9-WP-ARTEP-WADRA
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Arteterapia
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 60 4 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

This course will cover experiential practice in the core components of drama therapy methods, including theoretical concepts, key exercises, applications to different populations, and how to integrate them within one drama therapy session and across the course of treatment.

Kurs obejmie praktykę empiryczną dotyczącą podstawowych elementów metod terapii dramatycznej, w tym koncepcje teoretyczne, ćwiczenia, dostosowanie do dla różnych grup audytorium oraz metody integracji w czasie jednej sesji, jak i podczas całego leczenia.

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

  • The structure of a session: Introduction, warm-up, exploration, focussing, applying, and ending (struktura sesji: wprowadzenie, rozgrzewka, eksploracja, skupienie, zastosowanie i zakończenie).
  • Improvisational forms: Spontaneity, Developmental Transformations, Scenework, Games (formy improwizacyjne).
  • Structured Role-playing: Identifying target issue; sociodramatic and psychodramatic forms; individual and group formats (Strukturalne odgrywanie ról: identyfikacja problemu docelowego; formy sociodramatyczne i psychodramatyczne; formaty indywidualne i grupowe).

Metody kształcenia

Expression methods, workshop drama exercises, paratheatrical games, drama, conversation, discussion, group work, staging (metody ekspresyjne, warsztatowe ćwiczenia teatralne, gry i zabawy parateatralne, drama, rozmowa, dyskusja, praca w grupach, inscenizacja. Wykorzystanie grafiki, masek, lalek i muzyki.)

Adjunctive aids:  Use of artwork, masks, puppets, and music (pomoce wspomagające: Wykorzystanie grafiki, masek, lalek i muzyki).

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Literatura podstawowa

  1. Renee Emunah, Acting for Real: Drama Therapy Process, Technique, and Performance, Psychology Press, 1994.
  2. David Read Johnson, Renee Emunah, Current Approaches in Drama Therapy, Charles C Thomas Publisher, 2009

Literatura uzupełniająca

  1. Pankowska K., Pedagogika dramy: teoria i praktyka, Warszawa 2000.
  2. Szmidt K.J., Pedagogika twórczości: idee, aplikacje, rady na twórczą drogę, Kraków 2005.
  3. Way B., Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży, Warszawa 1997.
  4. Wójcik E, Metody aktywizujące w pedagogice grup, Kraków 2004.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 17-04-2019 10:34)