SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Analiza dzieła sztuki współczesnej - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Analiza dzieła sztuki współczesnej
Kod przedmiotu 03.6-WA-MalD-AWSP-W-S14_pNadGenO1KG7
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Malarstwo
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra sztuki
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Wojciech Kozłowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 45 3 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zdobycie przez studenta umiejętności samodzielnej pracy z dziełem sztuki i przekazanie mu umiejętności rozumienia jego sensów w kontekście współczesnej kultury wizualnej. 

Wymagania wstępne

Ogólna orientacja w kulturze współczesnej.

Zakres tematyczny

Współczesne teorie dzieła sztuki pozwalają na jego rozpatrywanie dzieła w kontekście społeczno-politycznym ale też formalnym. Na podstawie lektur i przykładów realizacji omawiane są: instytucjonalnie teoria sztuki, performatywność jako kategoria opisu, estetyka relacyjna, polityczność dzieła.

Metody kształcenia

Analiza lektur, rozmowy na podstawie przykładów realizacji artystycznych.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Praca zaliczeniowa, udział w zajęciach.

Literatura podstawowa

Erika Fischer-Lichte, Estetyka performatywności, Kraków 2008

Arhur C. Danto, Świat sztuki, Kraków 2006

Nicolas Bourriaud, Estetyka relacyjna, Kraków 2012

Nicolas Mirzoeff, Jak zobaczyć świat, Kraków/Warszawa 2016

Cynthia Freeland, Czy to jest sztuka, Poznań 2004

Jacques Ranciere, Estetyka jako polityka, Warszawa 2007

Claire Bishop, Sztuczne piekła. Sztuka partycypacyjna i estetyka widowni, Warszawa 2015

Literatura uzupełniająca

Susie Hodge, Przewodnik po sztuce współczesnej, Warszawa 2014

Hans Ulrich Obrist, A Brief History of Curating, Zurich 2010

Magdalena Ujma, Sztuki wizualne, Warszawa/Bielsko-Biała 2011

Gilda Williams, How to write about contemporary art, London 2014

Stuart Morgan, Z notatnika kamerdynera sztuki, Gdańsk 1997

www.szum.pl

www.postemedium.art

www.artforum.com

Uwagi

dodatkowo obowiązywać będą 2 godziny konsultacji tygodniowo


Zmodyfikowane przez mgr Wojciech Kozłowski (ostatnia modyfikacja: 26-05-2019 21:08)