SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Technologia informacyjna |
Kod przedmiotu | 11.3-WH-FRMP-TI-L-S14_genXXWSE |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia francuska z drugim językiem romańskim |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Poznanie komputerowych technologii zapisu, odczytu, przetwarzania i przesyłania informacji. Doskonalenie posługiwania się programami narzędziowymi pakietu Microsoft OFFICE. Poznanie edukacyjnych możliwości Technologii Informacyjnych. Wykorzystanie Technologii Informacyjnych do rozwijania umiejętności językowych.
Brak
Budowa komputera: podstawowe podzespoły, możliwe konfiguracje do różnych zastosowań. Wybór komputera: desktop, laptop, tablet, itp. Zasady bezpiecznego korzystania z komputera i dbania o sprzęt komputerowy oraz dane. Technologia informacyjna a społeczeństwo informacyjne. Internet: historia, wady i zalety Sieci i jej zastosowania. Aspekt prawny w technologii informacyjnej: rodzaje licencji, podstawowe założenia ochrony praw autorskich. Oprogramowanie: system operacyjny, popularne programy użytkowe, rodzaje malware, pakiety zabezpieczające. Praca z edytorem tekstu (Word), korzystanie z arkusza kalkulacyjnego (Excel), przygotowywanie prezentacji multimedialnych (PowerPoint). Technologia informacyjna w doskonaleniu umiejętności językowych: oprogramowanie, przydatne strony internetowe.
Prezentacje, dyskusja, burza mózgów, krytyczna analiza, ćwiczenia, tworzenie dokumentów multimedialnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Student uzyskuje zaliczenie na ocenę na postawie ocen z przygotowanych i przesłanych prowadzącemu przedmiot dokumentów (2 prezentacje multimedialne w PowerPoint, 2 pliki Worda; liczy się terminowe przesłanie prac), bieżąco wykonywanych ćwiczeń, obecności na zajęciach i aktywności.
1. Gajek, E. (2002), Komputery w nauczaniu języków obcych, PWN.
2. Wrotek, W. (2006), Informatyka Europejczyka. Technologia Informacyjna, Helion
3. Czasopismo „Komputer Świat”, „PC FORMAT”.
Wybrane strony internetowe.
Zmodyfikowane przez dr Witold Kowalski (ostatnia modyfikacja: 23-05-2019 13:40)