SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Przedmiot do wyboru: Francuski przez teatr |
Kod przedmiotu | 09.1-WH-FRMP-JFT-Ć-S15_pNadGen072YB |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia francuska z drugim językiem romańskim |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | francuski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Osiągnięcie umiejętności teatralizacji zjawisk językowych z ćwiczeniem elementów prozodii oraz emisji głosu. Kontakt z dziełami teatralnymi literatury francuskiej.
Uzyskanie pozytywnej oceny zaliczenia drugiego semestru studiów pierwszego stopnia.
Ćwiczenia mające na celu doskonalenie kompetencji językowej i komunikacyjnej z elementami aspektu inscenizacji elementów komicznych i dramatycznych na różnych polach semantycznych, bazując na dziełach literatury francuskiej oraz skeczach kabaretowych.
Symulacje, praca w grupie i indywidualna, inscenizacja, improwizacja oraz fonetyczne ćwiczenia praktyczne z teatralną dykcją i gestykulacją.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z przedmiotu odbywa się na podstawie frekwencji, aktywności na zajęciach oraz prezentacji parateatralnych.
Dobór tekstów literackich według wyboru prowadzącego oraz preferencji grupy studenckiej.
Berne, E., W co grają ludzie, PWN, Warszawa, 1994
Béville, G., Jeux de communication à l'usage du formateur, Editions d'Organisation, Paris, 2004
Chalvin, M.-J., Enseignement et l'analyse transactionnelle, Nathan, Paris, 1993
Lepineux, R., Soleilhac N. i Zerah, A. La programmation neuro-linguistique, Nathan, Paris, 1993
Nęcka, Edward i in. (2005). Trening twórczości. Gdańsk: GWP
Weiss, F., Jouer, communiquer, apprendre, Hachette, Paris, 2002
Zmodyfikowane przez dr Witold Kowalski (ostatnia modyfikacja: 30-05-2019 18:38)