SylabUZ
Course name | Elective Course: French through Songs |
Course ID | 08.9-WH-FRMP-JFP-S18 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | French philology with an additional romance language |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2019/2020 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish and french |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Poznanie szerokiego spektrum wykonawców piosenki francuskojęzycznej z opanowaniem słownictwa z dziedziny twórczości muzycznej oraz poszerzenie leksykalnej kompetencji językowej na bazie tekstów piosenek.
Uzyskanie wszelkich zaliczeń z piątego semestru studiów z opanowaniem języka francuskiego, na poziomie co najmniej B1.
Wiedza dotycząca zarówno twórców jak i twórczości różnych artystów reprezentujących muzyczny rynek Francji i krajów francuskiego obszaru językowego od narodzin środków rejestracji dźwięku, po czasy współczesne :
· Ewolucja twórczości muzycznej na przełomie wieków ze szczególnym uwzględnieniem powstania rynku muzycznego /twórczość kabaretowa, wynalazek radia oraz rejestratorów dźwięku/.
· Narodziny powojennej piosenki francuskiej /Edith Piaf, Charles Trenet, Maurice Chevalier, Gilbert Bécaud/.
· Gatunki twórczości piosenkarskiej oraz ich ewolucja związana z postępem techniki instrumentalnej, producenckiej i nagraniowej.
· Specyfika zapotrzebowania rynku muzycznego i podążające za nim trendy /muzyka metalowa, punkowa, techno, rap, zespoły off-owe i DJ-e .
· Interpretacja leksykalna wybranych piosenek będących reprezentatywnymi dla poszczególnych gatunków .
· Najznamienitsze postaci francuskiej piosenki poetyckiej /G. Brassens, J. Brel, F. Cabrel, M. le Forestier, Renaud i inni/.
· Dzisiejsza pozycja piosenki francuskiej na globalnym rynku muzycznym.
Prezentacja znaczących pozycji francuskiej twórczości rynku muzycznego, interpretacja zawartości utworów oraz dyskusja na ich temat, ćwiczenia ustne i pisemne, aktywizacja w trakcie zajęć praktycznych.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Uczestnictwo oraz aktywność na zajęciach wraz z zaliczeniem podsumowującego sprawdzianu pisemnego z treści przedmiotu.
1. RENAUD - « Le Temps des noyaux », Édtions Seuil (1988).
2. Źródła internetowe, prasa, zbiory własne prowadzącego zajęcia.
1. MERMET Gérard – « Francoscopie 2012 », Larousse (2013).
2. Internet, prasa, wkładki do płyt kompaktowych.
Modified by dr Witold Kowalski (last modification: 26-05-2019 13:44)