SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy multimediów i technik przetwarzania obrazu |
Kod przedmiotu | 03.4-WA-EASPP-MTPO-Ć-S14_pNadGenQGPY2 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Sztuki wizualne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 45 | 3 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Tworzenie szeroko rozumianego cyfrowego obrazu graficznego w zakresie grafiki artystycznej - obrazu o różnym zastosowaniu, funkcji, formie,
Łączenie różnych typów obrazowania w obrębie konkretnej realizacji/ cyfrowy kolaż/
Twórcze i świadome posługiwanie się warsztatem cyfrowym.
Kreatywne eksperymentowanie z obrazem.
Zasadne wykorzystanie charakterystycznych cech języka cyfrowego w konkretnych realizacjach odpowiadających założeniom idei artystycznej.
Rozwinięcie i poszerzenie własnego języka wypowiedzi artystycznej oraz świadomości plastycznej i indywidualnej kreatywności.
Rozwijanie zdolności samodzielnego podejmowania zadań twórczych.
Znajomość zasad kompozycji, dobrze widziana podstawowa znajomość programów graficznych do edycji i obróbki obrazu (Photoshop i/ lub Illustrator).
Tematy ćwiczeń pozwalają na szeroką interpretację i poszukiwanie odpowiedzi zgodnej z potrzebami twórczymi autora prac
- warsztat cyfrowy jako inspiracja,
- szerokie myślenie o obrazie - konstruowanie obrazu graficznego w przestrzeni wirtualnej komputera – jak i również poza nim. na różnych etapach realizacji, (np. skanowanie, fotografowanie jako eksperymentalny proces kreacji artystycznej), różnorodne działania manulne )
- łączenie mediów: fotografii, grafiki, rysunku itd. (cyfrowy kolaż),
- doskonalenie warsztatu graficznego ( ćwiczenia i zadania pozwalające poznać w zaawansowany sposób możliwości graficznych programów komputerowych oraz poszukiwanie, analiza i świadome wykorzystanie charakterystycznych cech cyfrowego warsztatu graficznego.)
- proces przygotowania pliku do druku wielkoformatowego, metody druku cyfrowego, podłoża stosowane w artystycznym druku cyfrowym, druk finalny i druk próbny uwzględniający metody eksperymentalne.
Ćwiczenia realizowane są w oparciu o konsultacje - korekty mające charakter dyskusji, krótkie wykłady i warsztaty.
Student realizuje konkretne zadania - projekty i na bieżąco przedstawia je do korekty.
Ostatecznym etapem jest fizyczna realizacja idei projektu zadanych lub indywidualnie zaproponowanych przez studenta tematów, np. wydruk cyfrowy, projekcja lub inne np. obiekt graficzny, instalacja graficzna
Obowiązkowe przeglądy śródsemestralne i końcoworoczne.
Najlepsze prace biorą udział w wystawie końcoworocznej, konkursach i wystawach zewnętrznych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ostateczna ocena pracy studenta (zaliczenie z oceną) odbywa się na podstawie finalnej realizacji obowiązujących w danym semestrze 2-3 tematów jako spójnego cyklu prac w formie wydruków wielkoformatowych, projekcji, instalacji, obiektów lub innych eksperymentalnych technik uwzglednających działania cyfrowe.
Na finalną ocenę składają się:
Skala ocen: od 2 do 5
1.) Katalogi z konkursów i wystaw min:
1. 5 -11 Biennale Grafiki Studenckiej – Poznan 2007, 2009, 2011, 2013, 2015, 2017, 2019
2. ARSGRAFIA – PrintArt 2009, Międzynarodowe Triennale PrintArt Kraków - Katowice 2009, wydawca ASP w Katowicach
3. 7, 8, 9, 10 Triennale Grafiki Polskiej, Katowice 2009, 2012, 2015, 2018
4. Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej- Kraków 2006, 2009, 2012, 2015
5. Międzynarodowe Triennale Grafiki – Kraków 2006, 2009, 2012, 2015, 2018
6. Kolor w Grafice Toruń 2003, 2006, 2009, 2012, 2015, 2018 Galeria Sztuki Wozownia
7. Międzynarodowe Biennale Grafiki Cyfrowej – Gdynia 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
8. VI Międzynarodowe Triennale Grafiki Cyfrowej Gdynia 2019, Stowarzyszenie Promocji Artystów Wybrzeża ERA ART i Centrum Designu, Gdynia
2.) Podręczniki do nauki programów graficznych min:
- Adobe Photoshop CC/CC, Andrew Faulkner, Conrad Chavez, Wydawnictwo Helion, 2016 – OFICJALNY PODRĘCZNIK
- Adobe Illustrator CC/CC PL, Oficjalny podręcznik, Brian Wood, Helion 2015
Strony www:
http://www.triennial.cracow.pl
http://www.format-net.pl/pl/
https://pl.mocak.pl
http://www.2plus3d.pl
http://arteon.pl
http://obieg.u-jazdowski.pl
http://autoportret.pl
Zmodyfikowane przez dr Katarzyna Dziuba (ostatnia modyfikacja: 19-05-2019 17:26)