SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Fakultet |
Kod przedmiotu | 03.6-WA-SWP-Fakul-S19 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Sztuki wizualne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta ze sposobami rozumienia współczesnej wizualności, ze szczególnym uwzględnieniem filmu, gier wideo i obrazu w przestrzeni publicznej.
Ogólna orientacja w kulturze współczesnej.
Sztuka w przestrzeni publicznej. Reklama jako sztuka. Muzyka a sztuki wizualne. Gry wideo jako medium sztuki. Film jako najważniejsze medium współczesności.
Wykład z elementami dyskusji.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Egzamin ustny ze znajomości lektur i wykładów.
1. John Berger, Sposoby widzenia, Warszawa 2008
2. Nicolas Mirzoeff, Jak zobaczyć świat, Warszawa/Kraków 2016
3. Michał Libera, Michał Mendyk, M.U.Z.Y.K.A., Warszawa 2017
4. Helena Taborska, Współczesna sztuka publiczna, Warszawa 1996
5. Łukasz Biskupski, Prosto z ulicy, Warszawa 2017
6. Philip Kemp, Historia kina, Warszawa 2019
1. Jason Schreier, Krew, pot i piksele, Kraków 2018
2. John Dovey, Helen W. Kennedy, Kultura gier komputerowych, Kraków 2011
3. Susan Sontag, O fotografii, Kraków 2017
Zmodyfikowane przez mgr Wojciech Kozłowski (ostatnia modyfikacja: 14-06-2019 01:15)