SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka koszykówki |
Kod przedmiotu | 16.1-WL-WFSP-MK |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne / nauczycielska |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z historią i miejscem piłki koszykowej w ogólnym systemie działalności sportowej oraz podstawowymi terminami i pojęciami. Systematyka ćwiczeń do nauczania podstawowych elementów techniki i taktyki piłki koszykowej umożliwiająca przeprowadzenie zajęć z wychowania fizycznego. Zapoznanie z wpływem piłki koszykowej na rozwój, ruchowy, psychiczni i intelektualny człowieka.
Podstawowe elementy techniki poruszania się po boisku i operowania piłką koszykową.
Technika poruszania się po boisku. Ćwiczenia oswajające z piłką. Chwyty i podania, oburącz, jednorącz, hakiem, kozłem, w różnych ustawieniach. Kozłowanie, wysokie, niskie, w miejscu, w biegu, slalomem prawą i lewą ręką ze zmianą kierunku. Gry i zabawy pomocnicze w nauce kozłowania. Rzuty do kosza - technika wykonania podstawowych rzutów: jednorącz, znad głowy, pozycyjnego i sytuacyjnego, z wyskoku. Rzut z biegu z prawej i lewej strony kosza, rzuty hakiem, rzuty pozycyjne – z miejsca, po kozłowaniu. Gry i zabawy pomocnicze w nauczaniu rzutów. Zbiórka piłki z tablicy w ataku i w obronie oraz dobitka. Systemy obrony. Szybki atak i atak pozycyjny. Przepisy, zasady sędziowania i protokołowania.
Obserwacja, samodzielne opracowanie materiałów metodycznych, ćwiczenia praktyczne, zajęcia w grupach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratorium kończy się zaliczeniem na ocenę. Podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz:
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 20-03-2020 12:49)