SylabUZ
Nazwa przedmiotu | PDW: Prezenter radiowy |
Kod przedmiotu | 08.9-WH-DiksP-PDW: Pr-S18 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Cel przedmiotu
Wiedza: zapoznanie studenta ze specyfiką pracy prezentera radiowego, a w szczególności z technikami przygotowania i prowadzenia programu muzyczno-słownego; poznanie i zrozumienie przez studenta różnic między informacją a rozrywką w radiu oraz stylu prezentera radiowego.
Umiejętności: kształcenie i rozwijanie umiejętności dobierania, porządkowania i hierarchizowania treści w przekazie radiowym oraz poprawnego logicznie i językowo, atrakcyjnego dla szerokiego odbiorcy przedstawiania wypowiedzi w formie ustnej; nabycie umiejętności przygotowania programu z pomocą dostępnych sprzętów nagrywających i programów komputerowych.
Kompetencje: uwrażliwienie studenta na potrzeby współczesnego słuchacza i problemy w zakresie infotainment, uświadomienie wagi umowy społecznej między dziennikarzem radiowym a słuchaczem oraz odpowiedzialności za słowo mówione.
brak
Dziennikarstwo radiowe jako rzemiosło. Specyfika pracy prezentera radiowego. Język mówiony jako narzędzie komunikowania o rzeczywistości. Dziennikarska obróbka dźwięku. Nagranie radiowe i jego technika, rodzaje montażu radiowego, konstrukcja materiału dźwiękowego. Techniki opracowywania, tworzenia, prezentowania, nagrywania i montowania informacji radiowych. Reguły radiowego infotainment: między rzetelnością i neutralnością wypowiedzi a spontanicznością i intymnością kontaktu ze słuchaczem. Techniki prowadzenia programu na żywo – samodzielna praca z mikrofonem, symulowana interakcja ze słuchaczem, konwersacje z partnerami w studiu. Obsługa popularnych programów emisyjnych stosowanych w polskich stacjach radiowych. Technika i konstruowanie animacji antenowych w radiu formatowanym oraz radiu publicznym. Radiowy zegar jako technika radia formatowanego.
Warsztaty obejmują zróżnicowane ćwiczenia, kształtujące kompetencje dziennikarskie (językowe, stylistyczne, kompozycyjne, argumentacyjne, konwersacyjne). Uczestnicząc w nich aktywnie na kolejnych etapach, student tworzy swoje radiowe portfolio – plik dźwiękowy, w którym gromadzi najlepsze materiały radiowe. Może on służyć jako jego wizytówka w redakcji, w której będzie odbywał praktykę dziennikarską lub dla przyszłego pracodawcy.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
ocena aktywności na zajęciach, ocena kolejnych materiałów radiowych, prezentacja port folio
brak
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 03-07-2019 16:50)