SylabUZ
Course name | Komunikacja alternatywna i wspomagająca w pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Course ID | 05.6-WP-ETA-KAWA |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika specjalna - edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | - | - | 20 (including as e-learning) |
1,33 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Zapoznanie z podstawami wiedzy (istota, klasyfikacja, metody) komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC); znaczenie dla psychospołecznego funkcjonowania osób z problemami w komunikacji werbalnej. Zapoznanie w podstawowym zakresie z metodami AAC (specyfika i przeznaczenie). Uwrażliwienie na znaczenie AAC dla inkluzji społecznej osób z zaburzeniami komunikacji werbalnej.
Wstępna wiedza na temat zaburzeń mowy i komunikacji społecznej.
1) Komunikacja a psychospołeczne funkcjonowanie człowieka. 2) AAC – definicja, terminologia, klasyfikacja. 3) Użytkownicy AAC – klasyfikacja, etiologia i symptomatyka zaburzeń w komunikacji werbalnej. 4) Znaki przestrzenno-dotykowe, znaki manualne, znaki graficzne. 5) Pomoce do porozumiewania się (rozwojowe i sytuacyjne, pomoce proste i elektroniczne, pomoce wysokiej technologi (technologie wspomagające – AT). 6) Sposoby wprowadzania i stosowania AAC (stała, czasowa metoda komunikacji, metoda specjalistycznej strategii uczenia się. 7) Wykonywanie prostych pomocy rozwojowych i komunikacyjnych, słownika osobistego.
Praca z książką, pokaz z instruktażem, film dydaktyczny, dyskusja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ocena z ćwiczeń – praca kontrolna / projekt.
Modified by dr Katarzyna Stein-Szała (last modification: 10-02-2020 15:40)