SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praca z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu przejawiającymi zachowania trudne |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-ETA-PZTA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna - edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Wykład | - | - | 5 (w tym jako e-learning) |
0,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Zrozumienie istoty zaburzeń zachowania i roli socjoterapii w pracy nad nimi. Nabycie umiejętności definiowania trudnych zachowań, analizowanie ich przyczyn oraz tworzenia strategi reaktywnych i proaktywnych w radzeniu sobie z trudnymi zachowaniami u osób z ASD.
Podstawowa wiedza na temat spektrum zaburzeń autystycznych i terapii behawioralnej.
WYKŁAD:
1) Zaburzenia zachowania w aspekcie bio-psycho-społecznym. Objawy zaburzeń zachowania (typologie i klasyfikacje). 2) Diagnoza zaburzeń zachowania - rola socjoterapii i korekcja zaburzeń zachowania. 3) Specyficzne trudności uczestników zajęć socjoterapeutycznych ( np. Z. Aspergera, ADHD). 4) Planowanie procesu sojcjoterapeutycznego.
ĆWICZENIA:
1) Trudne zachowania i ich przyczyny 2) Współpraca z rodzicem i zespołem w pracy nad trudnymi zachowaniami 3) Budowanie strategii radzenia sobie z trudnymi zachowaniami
Wykład, dyskusja, pokaz, metoda projektu, ćwiczenia praktyczne
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie wykładów: kolokwium
Zaliczenie z ćwiczeń: praca pisemna (opracowanie działań reaktywnych i proaktywnych w pracy z osobą ze spektrum autyzmu - studium przypadku)
Zmodyfikowane przez dr Katarzyna Stein-Szała (ostatnia modyfikacja: 10-02-2020 15:37)