SylabUZ

Generate PDF for this page

Multimedia w edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu - course description

General information
Course name Multimedia w edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Course ID 05.6-WP-ETA-MTA
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogika specjalna - edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Ewa Nowicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Dostarczenie podstawowej wiedzy z zakresu możliwości zastosowania mediów i multimediów w edukacji i rehabilitacji osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Nabycie umiejętności posługiwania się i stosowania wybranych rozwiązań sprzętowych i programowych w pracy z uczniem ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi. Szczegółowe poznanie zawartość zasobów Internetowych oraz programów edukacyjno-terapeutycznych. 

Prerequisites

Wiedza na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu. 

Scope

Laboratoria

Media i multimedia w procesie terapeutycznym. Udział technologii informacyjnych w organizowaniu  warunków diagnostyczno-edukacyjno-terapeutycznych. Przegląd i analiza stron internetowych pomocnych w zajęciach z  uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Multimedialne programy edukacyjno-terapeutyczne - szczegółowa analiza zawartości programów pod kątem zajęć terapeutycznych.
Prezentacja multimedialna - jako pomoc dydaktyczna w pracy pedagoga specjalnego. 
Przygotowanie i przedstawienie opracowanych prezentacji multimedialnych poświęconych zagadnieniom edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Teaching methods

Laboratoria

Pokaz, demonstracja, dyskusja, praca z książką (samodzielne korzystanie z multimedialnych kursów online: e-learning), metoda zajęć praktycznych, praca z programem multimedialnym.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Laboratoria

Ocena z laboratoriów – średnia ocen z aktywności na zajęciach, pracy kontrolnej.

Ocena z przedmiotu

Oceną końcową jest średnia ocena z laboratoriów.

Recommended reading

  1. Komputer w kształceniu specjalnym, red. J. Łaszczyk, Warszawa 1998.
  2. Komputer w pedagogice specjalnej, red. B. Siemieniecki, Toruń 2005.
  3. Nowicka E., Media - dysleksja - terapie pedagogiczna, Toruń, 2010.

Further reading

  1. Barczak S., Florek J., Jakubowski S., Sydoruk T., Zdalna edukacja: potrzeby, szanse i zagrożenia, Warszawa 2006.
  2. Bednarek J., Społeczeństwo informacyjne i media w opinii osób niepełnosprawnych, Warszawa 2005.
  3. Czerwińska M.,  Od Braille'a do DAISY – o czytaniu i czytelnictwie osób z niepełnosprawnością wzroku, [w:] Czytanie, czytelnictwo, czytelnik, red. A. Żbikowska-Migoń, Wrocław 2011, s. 175-188
  4. Walter N., Nowe media dla niewidomych i słabowidzących, Poznań 2007.
  5. Zielińska J., Komputer w rozwoju sprawności komunikacyjnej dzieci niesłyszących, Toruń 2005.
  6. Jakubowski S., Serafin R., Szczepankowski B., Urządzenia techniczne dla osób  niepełnosprawnych, Warszawa 1993.

Notes


Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 10-02-2020 15:58)