SylabUZ
Course name | Konstruowanie programu wczesnego wspomagania rozwoju oraz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Course ID | 05.6-WP-ETA-KPIPA |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika specjalna - edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | - | - | 20 (including as e-learning) |
1,33 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności dotyczące tworzenia programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (WWRD), indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) oraz programu rewalidacji.
Znajomość podstaw dydaktyki specjalnej.
ĆWICZENIA: 1) Podstawy prawne tworzenia programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego oraz programu
rewalidacji. 2) WOPFU (wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia) i diagnoza funkcjonalna (kompleksowa, wielospecjalistyczna diagnoza funkcjonowania dziecka) potrzeb i możliwości dziecka/ucznia jako podstawa opracowywania programu. 3) Zasady tworzenia programu WWRD, IPET, programu rewalidacji. 4) Opracowywanie programu WWRD, IPET, programu rewalidacji. 5) Zasady i sposoby ewaluacji programu WWRD, IPET, programu rewalidacji.
Ćwiczenia: dyskusja, pokaz, praca z tekstem, metoda projektu, ćwiczenia praktyczne.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z ćwiczeń: praca pisemna - opracowanie wybranego przez studenta programu WWRD, IPET lub programu rewalidacji.
Ocena ostateczna: zaliczenie na podstawie przygotowanego i zaprezentowanego programu.
1. Chrzanowska I., Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, Kraków 2015
2. Deutsch Smith D., Pedagogika specjalna, Warszawa 2011
3. Pedagogika specjalna, red. W. Dykcik, Poznań 2001
Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 09-02-2020 21:19)