SylabUZ

Generate PDF for this page

Konstruowanie programu wczesnego wspomagania rozwoju oraz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu - course description

General information
Course name Konstruowanie programu wczesnego wspomagania rozwoju oraz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Course ID 05.6-WP-ETA-KPIPA
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogika specjalna - edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Regina Korzeniowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class - - 20
(including as e-learning)
1,33
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności dotyczące tworzenia programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (WWRD), indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) oraz programu rewalidacji.

Prerequisites

Znajomość podstaw dydaktyki specjalnej.

Scope

ĆWICZENIA: 1) Podstawy prawne tworzenia programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego oraz programu
rewalidacji. 2) WOPFU (wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia) i diagnoza funkcjonalna (kompleksowa, wielospecjalistyczna diagnoza funkcjonowania dziecka) potrzeb i możliwości dziecka/ucznia jako podstawa opracowywania programu. 3) Zasady tworzenia programu WWRD, IPET, programu rewalidacji. 4) Opracowywanie programu WWRD, IPET, programu rewalidacji. 5) Zasady i sposoby ewaluacji programu WWRD, IPET, programu rewalidacji.

Teaching methods

Ćwiczenia: dyskusja, pokaz, praca z tekstem, metoda projektu, ćwiczenia praktyczne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z ćwiczeń: praca pisemna - opracowanie wybranego przez studenta programu WWRD, IPET lub programu rewalidacji.
Ocena ostateczna: zaliczenie na podstawie przygotowanego i zaprezentowanego programu.

Recommended reading

  1. Dydaktyka specjalna, red. J. Głodkowska, Warszawa 2012.
  2. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, red. J. Głodkowska, Warszawa 2012.
  3.  Jas M., Jarosińska M., Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży: ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, Warszawa 2013.
  4.  Akty obowiązującego prawa oświatowego.

Further reading

1. Chrzanowska I., Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, Kraków 2015
2. Deutsch Smith D., Pedagogika specjalna, Warszawa 2011
3. Pedagogika specjalna, red. W. Dykcik, Poznań 2001

Notes


Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 09-02-2020 21:19)