SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy obsługi programów graficznych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy obsługi programów graficznych
Kod przedmiotu 03.5-WA-GrafP-PodObs-S18
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Grafika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Joanna Fuczko
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie w stopniu podstawowym oprogramowania przeznaczonego do przetwarzania oraz kreacji obrazu cyfrowego. Poznanie możliwości wykorzystania programów graficznych w zakresie grafiki rastrowej i wektorowej za pomocą narzędzi Adobe Photoshop, Adobe Illustrtor. Wykorzystanie nabytej wiedzy oraz rozwijanie umiejętności poprzez realizację projektów od szkicu po wersję cyfrową

Wymagania wstępne

Obsługa komputera w stopniu średnio zaawansowanym.

Zakres tematyczny

Zapoznanie się z oprogramowaniem graficznym poprzez wykonywanie ćwiczeń oraz twórcze posługiwanie się poznawanym narzędziem w ramach realizacji zagadnień tematycznych. 

Metody kształcenia

wykład, pokaz, ćwiczenia, dyskusja 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest:

1. Opanowanie podstawowych umiejętności obsługi programów Adobe Photoshop, Adobe Illustrator omawianych w trakcie zajęć, 

2. Realizacja zagadnień tematycznych,

3. Obecność oraz aktywność na zajęciach

 

Literatura podstawowa

  1. Adobe Indesign CC/CC, Kelly Kordes Anton, John Cruise, Wydawnictwo Helion, OFICJALNY PODRĘCZNIK
  2. Adobe Illustrator CC/CC, Brian Wood, Wydawnictwo Helion, OFICJALNY PODRĘCZNIK
  3. Kompendium DTP. Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign i Acrobat w praktyce. Wydanie III, Wydawnictwo Helion
  4. „Poligrafia – praktyczny przewodnik”, David Bann, wyd. ABE Dom Wydawniczy, 2007
  5. „Layout” - Gavin Ambrose, Paul Harris, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008
  6. Elena Gonzales - Miranda, Tania Quinós, Projektowanie ikon i piktogramów, wydawnictwo d2d, Kraków 2016

Literatura uzupełniająca

  1. „Typografia komputerowa”, S.G Wheeler, G.S. Wheeler, Exit, Warszawa
  2. 2+3D – Ogólnopolski kwartalnik projektowy (archiwum)

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Joanna Fuczko (ostatnia modyfikacja: 03-05-2020 23:16)