SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Malarstwo - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Malarstwo
Kod przedmiotu 03.1-WA-EASPP-MALF-Ć-S14_pNadGenQF4DE
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Malarstwo
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Rozpoznanie i rozwinięcie mentalnych i manualnych uzdolnień studenta oraz nauczenie go podstawowych metod z zakresu obrazowania w określonej technice malarskiej.

Wymagania wstępne

zaliczone poprzednie semestry

Zakres tematyczny

Podstawy świadomego kształtowania formy dzieła plastycznego.

Metody kształcenia

Ćwiczenia realizowane pod kierunkiem pedagoga. Indywidualny kontakt pedagoga ze studentem. Omawianie wszystkich realizowanych zadań zarówno na etapie projektów, w trakcie ich powstawania jak też wobec gotowych, ukończonych prac.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem otrzymania zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach, w roboczych przeglądach prac oraz zrealizowanie wszystkich zadań i tematów.

Literatura podstawowa

  • Pr2006aca zbiorowa: Techniki wielkich mistrzów malarstwa, Wydawnictwo Arkady, Warszawa, 2004
  • Kenneth Clark „Akt – studium idealnej formy”

  • Charles Sterling, „Martwa natura od starożytności do XX wieku”

  • „Martwa natura. Historia, arcydzieła, interpretacje”

  • R. Arnheima, „Sztuka i percepcja wzrokowa”

  • Maria Rzepińska „Historia koloru w dziejach malarstwa europejskiego”

  • Tadeusz Boruta „O malowaniu duszy i ciała”

Literatura uzupełniająca

  • Wasyl Kandyński, O duchowości w sztuce, Państwowa Galeria Sztuki, łódź, 1996
  • Mieczysław Porębski „Sztuka a informacja”

  • Cennini C. „Rzecz o malarstwie”

  • Leonardo da Vinci „ Traktat o malarstwie”

  • „Teoretycy, pisarze i artyści o sztuce”

  • Tadeusz Boruta „Szkoła Patrzenia”

  • Władysław Stróżewski „Wokół piękna”

  • W. Kandyński „O duchowości w sztuce”

  • Max Doerner „Materiały Malarskie i ich zastosowanie”

  • Władysław Ślesiński „Techniki malarskie, spoiwa mineralne”

  • Jerzy Werner „Podstawy technologii malarstwa i grafiki”

Uwagi

dodatkowo obowiązywać będą 2 godziny konsultacji tygodniowo


Zmodyfikowane przez dr hab. Jarosław Łukasik, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 10-05-2020 22:37)