SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy fotografii cyfrowej |
Kod przedmiotu | 03.1-WA-GrafP-PodFot- 19 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Malarstwo |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Nauczenie studentów samodzielnego i świadomego posługiwania się fotografią jako narzędziem wypowiedzi.
Opanowanie języka fotografii i nauka wykorzystywania go do rozwiązywania problemów związanych z obrazowaniem.
Nabycie przez studentów świadomości w doborze narzędzi do wykonania określonego zadania.
Zapoznanie studentów z aktualnymi postawami artystycznymi i kierunkami we współczesnej fotografii.
Nabycie umiejętności posługiwana się fotografią jako elementem wspomagającym pracę twórczą w obszarze malarstwa.
Podstawowa wiedza niezbędna do obsługi aparatu fotograficznego. Podstawowa wiedza z zakresu doboru obiektywów do realizacji zadania. Podstawy dotyczące posługiwania się światłem naturalnym i sztucznym. Obsługa programów graficznych do obróbki obrazu fotograficznego.
Studium martwej natury z uwzględnieniem roli światła-cienia w budowaniu przestrzeni obrazu.
Studium martwej natury z uwzględnieniem roli koloru w budowaniu przestrzeni obrazu.
Fotografia dokumentująca dzieło malarskie (reprodukcja)
Portret wykonany w warunkach studyjnych.
Temat dowolny. Warunkiem realizacji tematu jest opis sposobu realizacji.
Realizacja ćwiczeń w warunkach studyjnych, praca w plenerze, korekta indywidualna, dyskusje w grupie. Systematyczne przeglądy prac.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Systematyczny i aktywny udział w zajęciach.
Prezentacja postępów pracy w trakcie konsultacji – wydruki, skany, odbitki fotograficzne, prezentacje multimedialne.
Realizacja trzech tematów, pozostałe do wyboru analogowo lub cyfrowo.
Wykonanie prac w postaci wydruków, odbitek fotograficznych lub innych, przygotowanie do wystawy końcoworocznej.
Boris Von Brauchitsch „Mała historia Fotografii” wydanie 2002 roku
Roland Barthes „Światło obrazu” wydanie 2008 roku
John Berger „O patrzeniu” wydanie 1990 roku
Susan Sontag „O fotografii” wydanie 1977 roku
Andre Rouille „Między dokumentem a sztuką współczesną”
Francois Soulages „Estetyka fotografii”
Aktualne wydawnictwa
Magazyn Szum
Aperture.org
Szerokikadr.pl
fotopolis.pl
fototapeta.art.pl
Zmodyfikowane przez dr Marek Lalko (ostatnia modyfikacja: 06-04-2020 11:53)