SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Przygotowanie psychologiczno - pedagogiczne do pracy z dziećmi w wieku 1-3 lat |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMD-PPP1-3-S18 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
1.Przygotowanie z zakresu psychologii i pedagogiki, z uwzględnieniem treści z zakresu psychologii muzyki i pedagogiki muzycznej.
2.Zdobycie wiedzy na temat metod kształcenia muzycznego dziecka w wieku 1-3 lata.
3.Przygotowanie do odbycia praktyki w zakresie prowadzenia pozaszkolnych zajęć muzycznych z dziećmi w wieku 1-3 lat.
1.Znajomość podstaw psychologii i pedagogiki.
2. Ukończony kurs Metodyka nauczania muzyki w edukacji przedszkolnej i w I etapie edukacyjnym.
1. Rozwój muzyczny dziecka.
2. Rozwijanie predyspozycji muzycznych dziecka.
3. Postępowanie z dziećmi sprawiającymi problemy wychowawcze.
4. Budowanie pozytywnej relacji między nauczycielem a dzieckiem.
5. Obserwacja i analiza reakcji dziecka na proponowane zajęcia, zabawy.
6. Ewaluacja własnego warsztatu pracy.
1. Praca z tekstem, omawianie literatury.
2. Zajęcia grupowe z elementami wykładu połączonego z ćwiczeniami praktycznym
3. Zajęcia warsztatowe.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
1.Aktywny udział w zajęciach.
2. Opracowanie i omówienie podczas zajęć wybranych zagadnień.
3. Znajomość podstawowej literatury przedmiotu.
4. Kolokwium pisemne lub ustne.
1. W.A. Sacher, Słuchanie muzyki i aktywność artystyczna dzieci, Kraków 1999.
2. Edwin E. Gordon, Teoria uczenia się muzyki : niemowlęta i małe dzieci, Harmonia Universalis, Gdańsk 2016.
3. Edwin E. Gordon, Umuzykalnianie niemowląt i małych dzieci : teoria i wskazówki praktyczne, Kraków 1997.
4. Edukacja małego dziecka. T. 1, Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy, red. Ewy Ogrodzkiej- Mazur, Urszuli Szuścik, Anny Gajdzicy, Oficyna Wydawnicza Impuls,Kraków : 2010.
5. Edukacja małego dziecka. T. 2, Wychowanie i kształcenie w praktyce, pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Małgorzaty Zalewskiej-Bujak, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2010.
1.Sposoby kierowania rozwojem muzycznym dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, pod red. Ewy Zwolińskiej, Wyższa Szkoła Pedagogiczna, Bydgoszcz 1997.
2. Metera A., Muzykoterpia. Muzykoterapia w medycynie i edukacji, Wydawnictwo Centrum Technik nauki Metronom, Leszno 2002.
3. Twórcza kinezjologia w praktyce. Propozycje dla każdego, pod red. Joanna Zwoleńska, Wydawnictwo Kined, Warszawa 2004.
4. Gajewska G., Szczęsna A., Rewińska E., Warsztat opiekuna- wychowawcy młodszych dzieci, Zielona Góra 2004.
Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 03-04-2020 11:12)