[1] Nabywanie umiejętności pracy w zespole muzycznym. [2] Zapoznanie się z szeroko pojętą literaturą muzyczną związaną z kierunkiem studiów. [3] Rozwijanie możliwości wykonawczych w kontekście prowadzenia solowej partii improwizowanej. [4] Rozwijanie wyobraźni muzycznej poprzez udział studentów w procesie aranżacji materiału muzycznego.
Wymagania wstępne
Zaliczony III semestr studiów na kierunku Jazz i Muzyka Estradowa lub Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuki Muzycznej.
Zakres tematyczny
Wybór repertuaru dostosowywany do liczebności, instrumentarium i zaawansowania wykonawczego poszczególnych uczestników.
Możliwości interpretacyjne utworów w zakresie warstwy rytmicznej i melodycznej;
Analiza warstwy rytmicznej, harmonicznej, ogólnego charakteru i tempa opracowywanych utworów oraz zapis tychże informacji;
Opracowanie materiału muzycznego pod względem formalnym, rytmicznym, dynamicznym, harmoniczno – melodycznym oraz w zakresie instrumentacji;
Techniczny aspekt wykonania publicznego – optymalne ustawienie na scenie, nagłośnienie i kolejność działań podczas próby nagłośnienia, ruch sceniczny, a także zagadnienia związane z mediami towarzyszącymi wykonaniu instrumentalnemu (oświetlenie, projekcje video);
Metody kształcenia
Ćwiczenia w grupie z wykładowcą;
Ćwiczenia samodzielne;
Dyskusja.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Zaliczenie na podstawie występu publicznego na koniec semestru i oceny pracy studenta w semestrze.
Literatura podstawowa
The New Real Book, vol. 1-3, Sher Music Co., Petaluma 1988.
Wiskirchen George, Developmental Techniques For The Jazz Ensemble Musicians, Berklee Press Publication, Berklee 1961.
Dobbins Bill, Jazz Arranging And Composing. A Linear Approach, Advance Music 1996.
Silver Horace, The Art Of Jazz Combo Playing, Composing And Arranging, Hal Leonard Corporation, Milwaukee 2001.
Literatura uzupełniająca
Nestico Sammy, The Complete Arranger, Fenwood, Rottenburg 1995.
Garcia Russell, The Professional Arranger Composer, Book I, Criterion Music Corporation, Los Angeles 1954.
Garcia Russell, The Professional Arranger Composer, Book II, Criterion Music Corporation, Los Angeles 1974.
Sebesky Don, The Contemporary Arranger, Alfred Publishing Corporation, New York 1975.
Uwagi
Przedmiot może być prowadzony wspólnie dla kierunków EASM i JiME. Integralną częścią realizacji założeń metodycznych jest publiczna prezentacja w formie koncertu przygotowanego pod opieką prowadzącego zajęcia.
Zmodyfikowane przez dr Bartosz Pernal (ostatnia modyfikacja: 02-04-2020 22:11)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.