SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy aranżacji |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-JiMEP-PodArż-S19 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
[1] Wprowadzenie w podstawy kompozycji i aranżacji w kontekście małych form muzycznych. [2] Wykształcenie warsztatu kompozytorsko – aranżerskiego celem nabycia umiejętności tworzenia na różne składy instrumentalne kameralne: combo, kwintet smyczkowy, kwartet saksofonowy, kwintet instr. dętych drewnianych. [3] Rozwój wyobraźni twórczej. [4] Zapoznanie studenta z technikami i nurtami kompozycyjnymi muzyki artystycznej XX wieku. [5] Przegląd literatury muzycznej dokumentującej rozwój technik kompozytorskich XX wieku. [6] Poznanie podstawowych narzędzi programowych stosowanych do kompozycji, aranżacji i produkcji muzycznej z zastosowaniem komputera.
Zaliczony II semestr studiów na kierunku Jazz i Muzyka Estradowa.
[1] Tworzenie małych form instrumentalnych lub wokalno-instrumentalnych: utwór o formie AA1 lub ABA lub AABA na głos solowy i jazzową sekcję rytmiczną (fortepian, kontrabas, perkusja). [2] Podstawy aranżacji: forma utworu, wybór tonacji, tempa, stylu. Zagadnienia dotyczące notacji, prowadzenia głosów, dynamiki, artykulacji i modulacji. [3] Rozwijanie biegłości w zakresie transpozycji instrumentów dętych drewnianych (w szczególności saksofonów) oraz zapoznanie studentów z możliwościami tych instrumentów w kontekście możliwości artykulacyjnych i sonorystycznych. [4] Tworzenie małych form instrumentalnych z wykorzystaniem dwóch lub trzech instrumentów dętych i jazzowej sekcji rytmicznej.
Wykład, ćwiczenia, analizy partytur.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Przedstawienie do oceny minimum dwóch prac autorskich: kompozycji lub aranżacji.
Ponadto: wybrane partytury i nagrania wymienionych kompozytorów XX i XXI wieku.
Zmodyfikowane przez dr Bartosz Pernal (ostatnia modyfikacja: 02-04-2020 23:05)