SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Komunikowanie się i praca w grupie - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Komunikowanie się i praca w grupie
Kod przedmiotu 01.3-WZS-ŻCZP-KPG
Wydział Filia Uniwersytetu Zielonogórskiego w Sulechowie
Kierunek Żywienie człowieka i dietoterapia.
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Halina Bartkiewicz
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Integracja grupy; poznanie zasad komunikacji i współpracy w zespole; większa świadomość stylu komunikowania się; ukierunkowanie zmian w tym zakresie.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

  1. Podstawy wiedzy o komunikowaniu się i pracy w grupie.
  2. Komunikacja werbalna.
  3. Komunikacja niewerbalna.
  4. Style komunikowania się.
  5. Reagowanie na wiadomości - słuchanie.
  6. Asertywne zachowania komunikacyjne: odmowa, radzenie sobie z krytyką, radzenie sobie z agresją, wyrażanie uczuć.
  7. Role zespołowe.
  8. Konflikty i ich rozwiązywanie.

Metody kształcenia

  • metody podające: wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
  • metody poszukujące: wypowiedzi uczestników na zadany temat, ćwiczenia sytuacji komunikacji w małych grupach, odgrywanie scen komunikacyjnych

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Na ocenę końcową składają się:

  •  ocena z kolokwium
  • ocena aktywności (100% zadań realizowanych na ćwiczeniach, obecność, udział w dyskusjach)

Ocena końcowa składa się w 50% z oceny z kolokwium i w 50% z oceny z aktywności

Literatura podstawowa

  1. Hamlin Sonya, Jak mówić, żeby nas słuchali: komunikacja we współczesnym miejscu pracy, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2013
  2. Hartley Peter, Komunikowanie interpersonalne,Wyd. ASTRUM, Wrocław 2006

Literatura uzupełniająca

  1. Baney Joann, Komunikacja interpersonalna, Wolters Kluwer Polska: International Publishing Service, Warszawa 2009
  2. Adams K., Galanes G.J. , Komunikacja w grupach, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008

Uwagi

W sylabusie wprowadzono treści dotyczące zagadnień z zakresu:

  1. Komunikacja werbalna.
  2. Komunikacja niewerbalna.
  3. Style komunikowania się.
  4. Reagowanie na wiadomości - słuchanie.
  5. Asertywne zachowania komunikacyjne: odmowa, radzenie sobie z krytyką, radzenie sobie z agresją, wyrażanie uczuć.
  6. Role zespołowe.
  7. Konflikty i ich rozwiązywanie.

nabytych podczas studiów podyplomowych "Psychologia w biznesie" zrealizowanych w ramach projektu "Zintegrowany program kształcenia na Uniwersytecie Zielonogórskim" współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach osi priorytetowej: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój, Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych.


Zmodyfikowane przez dr inż. Halina Bartkiewicz (ostatnia modyfikacja: 09-04-2020 16:58)