SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki II |
Kod przedmiotu | 09.0-WX-AdP-JN02-Ć-S14_pNadGenXM020 |
Wydział | Wydział Prawa i Administracji |
Kierunek | Administracja |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie języka obcego na poziomie B1 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej.
Słuchanie i mówienie: student potrafi odebrać i przekazać większość informacji pojawiających się w trakcie normalnego dnia pracy, może brać udział w typowych spotkaniach i zebraniach dotyczących znanych mu tematów, wyrażać własną opinię popartą argumentacją.
Czytanie: rozumie standardowe formy korespondencji, takie jak zamówienia, zażalenia, prośby i ustalenia, rozumie zasadniczą treść sprawozdań i raportów, rozumie instrukcje, procedury, polecenia w zakresie swoich kompetencji zawodowych, potrafi korzystać z tekstów specjalistycznych z wykorzystaniem słownika.
Pisanie: potrafi prowadzić standardową korespondencję, potrafi napisać prosty raport, wymagający korekty językowej, potrafi sporządzić proste instrukcje, zarządzenia bądź sformułować procedury.
Znajomość języka obcego na poziomie A2+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.
1/ formy prawne przedsiębiorstwa: spółka partnerska, spółka partnerska z ograniczoną odpowiedzialnością, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, spółka akcyjna itp.; 2/ regulacje prawne wewnątrz przedsiębiorstwa, aspekty prawne związane z zatrudnieniem, formy zatrudnienia, umowa o pracę, prawo pracy, ochrona pracowników, wypowiedzenie; 3/ branże i sektory, sprzedaż towarów i usług, umowa kupna/sprzedaży, elementy umowy kupna/sprzedaży; 4/ kampania reklamowa, rodzaje reklam, strategie reklamowe, język reklamy; 5/ organizacja targów branżowych, prezentacja produktu, Berlin jak przykład miasta targów; 6/ podróż służbowa, czynności przygotowawcze, prowadzenie negocjacji, język negocjacji, obrona własnych argumentów; 7/ reklamacja, prowadzenie dyskusji z klientem i rozstrzyganie sporów, prawa klienta.
Metodyka komunikacyjna nauczania języka obcego, korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych, tłumaczenie.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Testy obejmujące sprawności mówienia, z włączeniem prezentacji, czytania, pisania oraz testy leksykalne, bieżąca kontrola na zajęciach; uzyskanie co najmniej 60% w wynikach testów oraz w ramach bieżącej kontroli
Ute Koithan, Helen Schmitz, Tanja Sieber, Ralf Sonntag, Ralf-Peter Lösche, Ulrike Moritz, Aspekte neu B1 plus, Klett-Langenscheidt, 2014
Heuer W., Schober E., Baum W., Hass U., Pepe R., Aktuelle Lesetexte aus Wirtschaft und Beruf, Hueber Verlag, 2014
Jotzo S., Loibl B., Bosch G., Müller A., Baum W., Haas U., Schritte international im Beruf, Kommunikation am Arbeitsplatz, Hueber Verlag, 2014
Burda U., Dickel A., Olpińska M., Staatsordnung und politisches System, C.H.Beck, 2008
Burda U., Dickel A., Olpińska M., Europäische Union, C.H.Beck, 2009
materiały internetowe
Zmodyfikowane przez dr Andrzej Tatara (ostatnia modyfikacja: 14-04-2020 12:10)