SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka kształcenia w grupie zróżnicowanej osób z zaburzeniami sprawności językowych z wykorzystaniem komunikacji alternatywnej i wspomagającej |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSEW-MKKAW |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna - edukacja włączająca |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 15 (w tym jako e-learning) |
1 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Ukazanie trudności komunikacyjnych osób z ASD. Uświadomienie studentom w jaki sposób trudności komunikacyjne ograniczają funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu. Przedstawienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji stosowanych w pracy z osobami z ASD. Dokonanie charakterystyki systemów porozumiewania się oraz wskazanie praktycznych sposobów na ich wprowadzenie.
Brak wymagań wstępnych
ĆWICZENIA:
Analiza trudnościami w porozumiewaniu się osób ze spektrum autyzmu. Umiejętności prelingwalne i ich znaczenie dla rozwoju funkcji komunikacyjnych. Ocena umiejętności komunikacyjnych osób ze spektrum autyzmu. AAC, a rozwój mowy funkcjonalnej u osób ze spectrum autyzmu. Systemy porozumiewania się, znaki w komunikacji alternatywnej i wspomagającej oraz wprowadzanie ich u osób z ASD.
Ćwiczenia: dyskusja, pokaz, metoda projektu, ćwiczenie praktyczne
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Diagnoza, analiza trudności komunikacyjnych, wprowadzenie AAC - studium przypadku (praca pisemna).
Zmodyfikowane przez dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-04-2020 17:32)